Suspekt

2013-04-14 @ 22:29:53
Noah, den lille macksnaskaren goffar mackor båd morgon och kväll...
Som favvopålägg delar Atria-lördagskorv och skivbar Arboga-leverpastej första platsen.
Det är viktigt det där med märkena... tycker jag! :)
Båd på outfits, tvättmedel och livsmedel..
De ska alltså va Arbogapastej och finska korvar med namn Atria, annars kan de' kvitta!!
Men härom veckan kände jag att jag inte ville vara en person som konsumerade en viss vara, av ett visst märke, utan att egentligen ha jämfört en likadan vara av annat märke, bara för att!!
Så när jag hittade en skivad korv på Lidl som såg rätt snarlik lördagskorven från Atria, som på orginalspråk heter Lauantai, så slog jag till och köpte ett paket...
Lägg märke till namnet LAUANTAI... makkara...makkara...??
Ett litet tillägg bara, annars helt rätt.
Makkara kan ju kanske betyda ..just macka... typ Lördagskorv för macka... vad vet jag...?
Hur som helst så gick jag därifrån rätt stolt över mig själv som tagit steget ut i det okända, redo att testa nya spännade lördagskorvssmaker... och lukter...!!??
För fy fasen vad det luktade när man öppnade paketet!!!
...Surströmmingskorv... mamma scans Lauantaimakkarekorv???
Ameh... hey!!??
Man hade, om man varit lite mer vaken, kanske sett det komma...
...för tipset som säger att man för bästa smak skall öppna förpackningen 5 minuter före förtäring borde gett en hinch om att nåt inte var som det skulle här..!?
Har i dagarna startat en Lördagskorvsprenumeration från Atria. Atrias korvkasse. För evigt trogen!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lauantai = lördag. Lauantaimakkara= Lördagskorv. Makkara = Korv. På atrias förpackning står det "Perinteinen Lauantai " (= klassisk lördag ( men de syftar till lördagskorven) men Perinteinen visas med så liten text att man oftast bara läser "Lauantai". Gott men tar slut alldelles för snabbt! Nä nu är min paus klar nu ska jag homestyla vidare! kram kram

Svar: Kiitos!! Mycket givande finska-lektion i ämnet lördagskorv, som jag nu känner att jag behärskar till fullo!! ♥ No more Lidl-makkara :)
5underbarabarn

2013-04-14 @ 23:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback