Bake off

2013-04-21 @ 00:12:52
Nu har vi haft bake off inför fredagens dubbelkalas här hemma, då Jessie & Noah fyller år :)
Noomi och jag har bakat kanelbullar, vaniljbullar och bullar med vit choklad i.
Då vi ändå var igång så bakade jag också ost-och-skinkfyllda gifflar under tiden som Noomi sov middag.
Passade på då, så att jag fick baka lite på egen hand :)
Noomi är helt outstanding på att baka bullar.
Hon får (eller tar själv om jag är för långsam) degbitar som hon sen helt på egen hand kavlar, ut, brer på fyllning, rullar ihop och skär i lagom stora bitar som hon sen lägger i formarna för jäsning.
Penslar och sockrar gör hon också :)
Shiiiit!! Jag får vara snabb för att ens hinna baka något innan degen tagit slut.
Hon fyllde en hel plåt, tror att hon bakade 60 bullar, den lilla sötnosen.
Små helt perfekta minibullar som vi kommer att duka fram på fredag, och kalasa på ♥
Ibland undrar jag om det finns något som min prinsessa INTE klarar "fälv"..?

Kommentarer
Postat av: Tyste

Fantastiskt duktig hon är min systerdotter!

Svar: Ja, det är hon verkligen :)
5underbarabarn

2013-04-23 @ 08:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback