Pie-making-day

2012-09-23 @ 23:43:17
När jag accepterat faktum att jag, trots möjlighet, inte skulle ha kommit att somna om, så klev jag upp och startade dagen.
Pratade med kusin Jimmy i telefon i en timme först innan jag kom igång :)
Det där med att snacka...det ligger väl i släkten :D.
Gick först ut en snabbis och sprang bredvid Noomi när hon körde bil.
Vi har beslutat oss för att den nu är "ours to keep". Den har blivit reggad och pimpad.
Noomi äääälskaaaar "sin" bil och vill köra hela tiden ;)
Viktigt är också att ha något att stoppa in i handskfacket!! Dagens handskfackattiralj blev napparna.
Efter att ha tuttat Noah, klätt på honom och bäddat ner honom i vagnen så lämnade jag honom ute med Jörgen, Benjamin och Noomi. Själv gick jag in för att tillverka pajer till dopet på lördag.
Så under tiden som alla spökens skräck härjade runt i trädgården...
.... så hade jag en pie-making-day i köket...
Tacopaj med tomat & vitlökscremé. Stegvis på G.
Kycklingpajernas 4 stadium innan gräddning :)
Ost-skink-och purjopajer väntar på ost och äggstanning.
12 stycken färdiggräddade pajer redo att frysas. Nu är vi en bit på väg iaf inför lördagens dop :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback