Inte speciellt kul..

2012-09-21 @ 00:17:30
...är det att besöka bvc när man är runt 5 månader gammal..
För då är det dags för andra dosen vaccin mot difteri, stelkramp, polio, Hib och pneumokocker :(
Trots att det är en ca vecka kvar tills Noah blir 5 månader så var tiden inne för honom, att genomlida detta onda.
Vid färjeläget mötte vi upp pappa Jörgen och på väg in till Ekerö så plockade vi upp Benjamin i skolan.
När Bvc-besöket var avklarat så åkte vi vidare in till Sumpan och Textilcentrum och handlade band till dopklänningen.
Jag älskar den butiken och önskar varje gång jag är där att jag vore lite mer haj på att sy och att jag ägde en symaskin :/
Därefter blev det en tur i till City för att handla vinteroveraller till Benjamin och Noomi. Precis den overall jag tänkt köpa till Benjamin fanns nämligen till under halva priset hade Mari tipsat mig om.
Hon hade varit in dagen innan och köpt en till Melvin Så nu har de gossarna likadana overaller :)
Likadana stövlar har de också eftersom de sålde skitsnygga fodrade Tretorn gummistövlar där 240:- kostade de!
Noomi fick också såna stövlar men en annan färg på sin overall.
Bilder på kläderna kommer i ett separat inlägg.
När shoppingen var avklarad så var barnen aphungriga.. som Noomi sa med ett smajl..
Så vi tog en sväng in på Max i Brommas, drive through. Har ni testat deras lyxshake blåbär??
Om inte, så GÖR det!!! Den är helt sjukt god ♥
Sen var det raka spåret hem för att sova.
Noah kände av sina "sprutben", hade ont och var inte sugen på att någon rörde vid dem..
Men lite gymnastiska övningar innan sovdags kunde han ändå prestera.
Värre var det imorse då han vaknade med feber och än mer onda ben :( Stackars lilltrollet!!
Efter blöjbytet och alvedonmedicinering var det "tuttdags" tyckte Noomi.
-han vill tutta på'rej, sa hon på sedvanligt manér då lillebror grät :) Så tuttning fick det bli.
Mitt i detta ringde Tina för att tacka ja till dopet (aj då, jag skulle ju ringt tillbaka, förlåt Tina!!) och då passar Noomi på att hämnas alla kort jag tagit på henne, genom att ta kort på mig, där jag ligger och ammar och pratar i telefonen :)
Då jag antagligen inte var ett vidare värst spännade fotomotiv så tröttnade hon snart och lämnade oss för att gå på toa. Iaf var det bara det hon sa att hon skulle göra.. Hon är helt otroligt duktig med toalettbesöken nu.
Minns inte när hon senast kissade på sig. Nu går hon på toaletten själv och både kissar och bajsar.
Två gånger har hon dessutom torkat sig själv där bak med ett helt perfekt resultat!! Duktiga lilla flicka!!
Detta toabesök tog dock lite längre tid än vanligt..och varför upptäckte jag först nån timme senare :)
Hon har numer också börjat med toalettgrafitti :) Men som tur är så är det bara tvålkritor!
Något annat hon hunnit med, denna tråkiga dag, då en sjuk liten kille krävde extratid är detta..
Fråga mig inte var det är.... hon sysslar med. Marschmallows verkar spela en betydande roll där de ligger utspridda och nedtrampade i golvet... :) Och, nej..hon åt inte upp dem sen.
De samlades ihop i en plastpåse och slängdes när leken var slut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback