I'm back!!

2012-09-28 @ 00:41:55
Blogguppehållet  varade inte så länge :)
Datorsladden är nu utbytt och allt fungerar som det ska.
Jag har under dessa två dagar varit flitig och fått en massa gjort.
Förutom att ha handlat färdigt allt till doplunch och kaffe, så har jag gjort fler pajer, bakat lite drygt 100 frallor, 70 snöbollar (med stor hjälp av världens bästa bagerska, Noomi) och lika många cakepops.
Sytt bandet till dopklänningen har jag också gjort och sytt fast det.
Nu återstår att fixa i ordning lokalen där vi ska vara och skramla ihop bord och stolar så att det räcker.
Har vuxet nog insett mina begränsningar och förstått att man inte hinner allt med 3 småbarn kring benen :)
SÅ jag har (ångest till trots) bestämt mig för att inte baka doptårtor, utan köpa färdiga!!!
Jag skulle aldrig hinna baka tårtor som jag skulle känna mig nöjd med och därför gör jag på detta sätt.
Noomi vägrade att ge upp, satt tålmodigt och rullade boll efter boll... jag fick väl rulla högst 10 stycken. Resterande ca 60 snöbollar rullade min lilla kärlek ♥ Cakepopsen gjorde jag själv :)
Bestämde mig, att för omväxlings skull göra cakepops med pinnen uppåt. Tyckte det kunde se kul ut :)
Dopklänningen som alla mina barn, syskon och en hel drös syskonbarn är döpta i.Även en av mina fina kusiner och hans son har döpts i denna klänning som vår moster Birgit sytt åt vår storebror Tomas.
Mitt namn finns också broderat på den trots att jag aldrig burit den eftersom jag var 2 år när jag döptes.
Nu ser vi fram emot lördag då vi får umgås med en massa trevliga människor. Både släkt och vänner ♥

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Lycka till på Dopet :)
Assååå du är väl för duktig
sicka snygga cakepops ....
Hur gör du dom ??
Kram Pernilla

Svar: Tack! :) Jag kör ett paket Oreokakor tillsammans med lite philadelphiaost (2-3 msk) i mixern till en rullvänlig deg :) Rullar bollar, formar dödskallar, hjärtan eller annat. Smälter vit blockchoklad, droppar i lite olja och karamellfärg. Doppar cakepopsen i chokladen och dekorerar med strössel eller ringlar lite smält choklad över dem. Och Tack för lyckönskningen!!!! Hoppas vara tillräckligt vaken att jag kommer ihåg vad vi ska döpa ungen till.. ;P Nu måste jag sova nån timme!!! Kraaaam <3
5underbarabarn

2012-09-29 @ 00:32:12
Postat av: Pernilla

Ja du sova är en bristvara även hos mig ....
Tror ja ska försöka mig på de där till Gry & Mollys 5 års kalas :)

Svar: Det tycker jag att du ska göra :) Till Noomis kalas gjorde jag ju rosa hjärtan och dödskallar.. gissa vilka som var populärast.. jo dödskallarna så klart. När du gjort cakepopsdegen och rullat dem till bollar eller format dem till vilken form du vill ha dem i så ska du smälta lite choklad (mörk el ljus som ju är en hel del lättare att jobba med än vit) och doppa ena änden av klubbpinnen i den smälta chokladen och därefter sticker du in pinnen i en kaka. Chokladen funkar som lim :). Sen kyler du cakepopsen innan du doppar dem i vitchoklad/färgad vit choklad, lus eller mörk blockchoklad. Du kommer greja det galant!!! Kram
5underbarabarn

2012-10-02 @ 07:55:44
Postat av: Pernilla

Hej ...
Attans va goda dom blev
Men ja får nog träna lite för att få dom snyggare
sen tror jag att jag hade i lite för mycke philadelfia ost ...
Ungarna gillade de
Så dom ville gärna ha sådana till sitt kalas

Svar: Jag tycker att de blev skitsnygga!! Ja, ungarna brukar gilla de där cakepopsen. Smaken och själva grejen att ha kakan på en pinne :) Nästa gång jag gör vill jag testa att göra djur.. typ katter, grisar och får el så :P
5underbarabarn

2012-10-05 @ 18:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback