I backspegeln...

2012-09-17 @ 18:00:00
..ser jag en rätt produktiv helg för vår del.
Vi lyckades äntligen hinna färdigt med köket!!
Rensade bort, putsade de sista fönsterna, böt dess gardiner och dammtorkade köksskåp.
I fredags klippte Jörgen gräsmattan tills gräsklipparen sa upp sig från vidare arbetspass.. :(
Vi hade fredagsmys med pappa/morfar och en stooor skål med smågodis :)
Lördagsförmiddagen inleddes med ännu mer städning. Nu av hall, badrum och så lite finputs i köket.
Benjamin rymde till Robin, så Noomi & jag, fick alldeles på egen hand, baka muffins till vår ärade gäst..

....som var en präst... :)
Här ser ni hur Noomi luras skriva på papper hon inte kan läsa igenom.. av förklarliga skäl.
Vad hon inte vet är att vi tillsammans nu, undertecknat hennes snara bortgifte...
Ni vet det blir inte billigare med barn, mat bensin etc..
 
Nämen, neeeeej.. prästen var ju så klart här med anledning av Noahs kommande dop ;)
Psalmer skulle väljas, upppgifter delas ut och gudmor/gudfar eller faddrar som det ju numer så trist heter skulle presenteras. Prästen fick också alldeles nygräddade munkar ;) passande nog.
 
När prästen åkt hem till sig, fick vi ett annat finbesök :) Tomas & William kom och hälsade på.
Trist
Trist nog så sov Noomi under tiden de var här :(
Hon vaknade precis när Wille hoppat upp på hojjen och börjat trampa hemåt.
När sen Noomi kommit upp ur sängen & Noah blivit ammad så tog vi en snabb sväng in till Ekerö för att köpa lite hämtmat.Slappt & smidigt eftersom vi varit så upptagna hela dagen och inte hunnit planera någon mat.
Pizza från Väringen och avokadosushi från thai & sushistället i centrum fick det bli.
Sen snabbt hem och amma igen innan jag smet iväg hem till Mari & Melvin för att kolla körslaget och snaska..
Jummie!!
Melli växlade mellan mamma & mosters soffor, glad och pigg hela kvällen.
En härlig tjejkväll med en touch av fart, fläkt och kärleksfulla killbaciller ♥
 
Söndagen gick i ett mycket lugnare tempo. Jörgen, Benjamin, Noomi & Noah var ute på tomten.
Den senare sov otroliga 3 timmar i vagnen!!!!!  Även på lördagen sov han middag utomhus läääänge!
Kanske har han äntligen kommit på, att det är rätt okej med en liten vila, även under dagtid.
Jag gjorde också något, väldigt lääääänge... jag satt nämligen och luskade reda på ca 500 bilder till ett hjärtformat collage som jag beställt och betalat sen tidigare.
Inte så där jättekul att söka igenom flera 1000 bilder var det... men jag får hoppas att det blir värt besväret.
Ska bli spännande att se sen.
I övrigt så hann Noomi måla golvet..
...eftersom pappret inte räckte till. -Vad gör du, torkar du bort mina målor??
Sa hon förvånat då skurmedel och papper snabbt avlägsnade konstverket :)
 
Jörgen hann ta död på fritösen också..så nu vankas inga fler munkar eller langos här hemma!!
Hamburgare, korv och pommes blev vår lat-mat på söndagen.
Men nu vågar jag, inte testa den igen, iaf.. den bubblade, levde om på bänken och spottade ut olja...
Jörgen stängde av den och gick för att hämta Benjamin..
Fritösen fräste och bubblade då än mer..och precis då jag böjde mig fram för att dra ut kontakten så spottade den upp kokande olja över bänken där Jörgen placerat den.
Jag tog då tre kökshanddukar och la över den och bar snabbt ut den och ställde den i gruset.. där stod den sen när Jörgen kom hem. Fortfarande spottandes och fräsandes...'
Ett tips till er andra..använd bruksanvisningen när ni avser rengöra en fritös.
Jörgen ansågs sig inte behöva någon sådan tyvärr :(
 
Jessie kom hem från sin påstådda tjejkvällsövernattning med sina nyfunna klasskompisar....
Jo, hon HADE umgåtts med dem i en lägenhet i Märsta... men sen följde hon inte planerna hon smitt...eller också var det kanske just det hon gjorde...men "glömt" att inkludera mig, i dem... för ingenstans i planerna av lördagskvällen hade jag hört orden killar, fest, förkrök eller supa...
Nu blir det andra bullar!!
En tuff & hård mamma får flytta in här hemma.... en mamma som inte är så godtrogen!!
The new and improved Anna here I come!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback