Tisdagsmys efter skolan

2012-10-17 @ 23:26:24
När Benjamin kommit hem från skolan igår och hunnit äta mellis så klädde vi på oss och gav oss iväg ut i skogen med uppdrag kojbyggnation :).
Jag är lika barnsligt förtjust i att bygga kojor nu, som jag var när jag var liten.
Vi tog med oss lite rep och en Morakniv... om man får..?
Är det tillåtet enligt knivlagen..?
I annat fall vill jag göra en justering av föregående mening och ändra den till "Vi tog med oss lite rep".
Benjamin & Noomi var jätteduktiga på att samla ris och pinnar.
Vi hittade den perfekta platsen under en gran och skred till verket. Det gick inte direkt fort, för Benjamin...
...ville ju för sjuttsingen testa Morakniven också :) Noah ville ha some attention..
Noomi ville leka kurragömma...men var ganska svår att gömma med sina verkningsfulla reflexer...
Men till sist, hade vi iaf fått till något, som liknar en början till en koja...
Benjamin fick tälja lite till under tiden som jag & Noah räknade och letade efter "fyrtornet" Noomi..
(blink, blink! I'm over here!!)
Ingen höst-ute-lekar-dag är fullkomlig utan vatten-och-geggamoja-lek :) Men den sparade vi till hemvägen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback