Svårt att få dagarna att gå...

2012-10-11 @ 23:16:54
... är det inte!
Igår var det mest utelek för Nompan på förmiddagen och vila för en liten förkyld kille.
Medan vi var ute så passade vi på att höströja på tomten.
Vi plockade undan leksaker, kastade bort trasiga leksaker och krattade löv och äpplen.
 
 
När magarna började kurra så gick vi in och åt lunch. Majskolvarna var godast tyckte Noomi.
På eftermiddagen hastade vi iväg på ett inplanerat tandläkarbesök för mig.. eller åtminstone trodde jag att det var planerat :/
Synd att tandläkaren planerade annorlunda än mig..
Jag åkte dit för att rotfylla en tand.
Hade faktiskt bokat tid för en lagning men tandläkaren ville undersöka och ta röntgenbilder istället...
Trist när man inte vill samma saker!
För mig är det dessutom inte heller det lättaste att få till ett besök i tandfens skräckkabinett utan barn.
Kostnadsförslag fick jag däremot på en rotfyllning.. 6810:- kommer kalaset att kosta!!????
Varav hälften ska betalas av försäkringskassan..eller nästan hälften iaf.
Sjuka pengar!!!!!
Tandläkarna nuför tiden är luttrade har jag upptäckt... det ser inget som helst konstigt med att man istället för att rotfylla väljer att dra ut tanden för att hålla kostnaden nere..? ...och klokheten i det är??
Jag avböjde och valde att boka en ny tid för lagning, men kan känna att jag lite hajjar grejen..betala tusentals kronor för en långvarig plåga vid 3-4 tillfällen mot att vid ett vidrigt smärtfritt (?) tillfälle betala typ 1000:- för att dra ut tanden.
Men om man gör så, och senare får ytterligare hål i en tand, upprepar proceduren osv.. vad ska man sen tugga maten med..? :/ Hmmm...tål att fundera lite på..
Funderingar på annat, har Isac att sysselsätta sig med..nämligen på vad han ska bli när han blir stor..
Hjälp på traven i det tänket fick han här..
...där vi dumpade honom medan vi smet bort till Solna centrum och Åhléns där jag skulle köpa en sak åt pappa.
Köööööpa?? Undrar ni nu!? Hade hon inte köpstopp den där fyndjagande människan..?
Jo, hon hade ju det.. och HAR det fortfarande! Hon handlade åt sin far, för dennes pengar!!
Stoiskt gick jag runt där och dreglade över allt möjligt, jag skulle ha kunnat tänkas köpa.. men det gick bra!! :) Svårast var inte som jag trott, barnklädesavdelningen.
Nej istället var det jobbigast att neka mig själv några nya fina muffinsformar :D Men det gick det med!
Duktiga, duktiga mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback