Ljus & mörker Glädje & sorg

2012-10-03 @ 17:33:00
En dag med tvära kast mellan glädjeämnen och sorgsamheter har det varit. Inte utan att man är lite trött idag..
Morgonen började i glädjens tecken tillsammans med flera mysiga barn :)
Noomi & jag greppade skurmopparna för att göra köket presentabelt inför det stundande dopsamtalet som Rolle & Johanna skulle ha med prästen här hemma hos oss.
Städningen varvades med lite gymnastiska övningar...
Trendriktig som hon är min lilla raring så kan hon så klart planka... med lite hjälp ;)
När Rolle, Johanna, Linn och Sixten dök upp strax innan kl 10 så blev det lek för tjejerna, fika för präst och föräldrar till dopobjektet medan jag själv ägnade mig att amma liten gosse i sovrummet.
När samtalet var avslutat och prästen åkt härifrån så var det dags att börja med lunchen. Skink och broccolipaj fick det bli eftersom jag både hade skinka och broccoli över från pajtillverkningen till Noahs dop.
Linn & Noomi hjälpte till att dega... :)
Efter lunchen så var det sovdags för vissa små sötnosar innan hämtning av skolkille och urnsättning av världens bästa mamma/svärmor/mormor/farmor stod på schemat för eftermiddagen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback