Brudar & choklad ♥

2012-10-04 @ 09:23:00
Undrar vad det är med brudar och choklad...??
En mutation i gensammansättningen??
En eller ett par extra byggstenar i DNA-spiralen...?
Alla tjejer ÄLSKAR väl choklad?? Vissa mer än andra...och vissa dagar i månaden än mer...
Johanna & Rolle lämnade en chokladtårta kvar här i tisdags.
Igår när brudarna satt här i köket och blekte Millans hår så gick chokladsökarradaren igång... längst in på 3:e hyllan nerifrån gav den ifrån sig sitt karakteristiska dreglande läte.. och ut ur kylen drogs en Almondy Toblerone..
Taktiker som min äldsta dotter är, låtsas hon betrakta tårtan med avsky..och hoppas förmedla känslan vidare till sina medskyldiga chokladtårtetjuvar..
...innan hon greppar tårtan.... och hugger in....
..på detta sätt antar jag, att hon hoppas bli ensam om tårtan och att de andra äcklade av hennes bordsskick ska avstå sina bitar till henne..
...men det fungerade inte :)
Istället hämtades en kniv för att skära bort det besudlade stället och tårtan delades därefter systerligt..och broderligt!!
Jörgen, Benjamin och jag fick också smaka. Tack Johanna & Rolle!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

tack själv o tack så mkt för att ni hade gjort så fint med ljus o allt inför dopsamtalet! glömde jag kaffe hos dig ( i blå plastbytta?) du får det med men kan lika gärna va i ngn väska jag inte kollat i . du får kaffet ( eller jörgen då du inte dricker) har köpt nytt nu!

Svar: Ja, du glömde kaffet :) Jag spar det till dig, för nog kommer ni tillbaka innan det blivit dåligt. Kram
5underbarabarn

2012-10-04 @ 18:41:29
Postat av: johanna

ooops , skrev samma mening två ggr!

2012-10-04 @ 18:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback