Snail

2012-11-08 @ 16:57:46
Läste imorse på FB att min lillasyster satt på Scandic Hotell och hade frukostmöte...
Hotellfrukost... bara ordet framkallar bilder av dignande bord med olika sorters bröd, massor av pålägg, fil, flingor, frukt och juicer.. Jummie!!
Ca 1 timme senare var det dags för mitt frukostmöte.. dignande det också... av bebisleksaker!!
Allt för att roa en liten kille så att jag både hinner assistera vildaBerit och få något i mig själv.
Men ärligt talat så tror jag nog att vårt kylskåp kan erbjuda samma utbud som ett bättre hotellkök, kruxet är bara att hitta tiden och ron att duka fram, äta och njuta av det.
Så oftast blir det en smörgås i farten. Noomi brukar varva mellan yoghurt, smörgås och ägg.
Imorse var det ägg som lockade mest..
Roligast med äggäteriet är att trycka fram kaviar ur tuben :).
-Kolla mamma, en snigel!
Urrrrk!... säger man så på ett frukostmöte.. gör man det Mari??
Jag har liksom aldrig varit på ett... utanför hemmet alltså.
Men helt off är man ju inte för sniglar i vitlök känner man ju till... så kanske kan det anses ok att prata sniglar på ett frukostmöte. Tänkte bort bilden av trädgårdssniglar och tuggade vidare på min macka...
Medan Noomi pressade fram snigel efter snigel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback