Noomi, Noomi, Noomi

2012-11-05 @ 18:06:00
Lilla söta du ♥
Igår morse väcktes jag av en hiskeligt skällande hund i sovrummet...
När jag yrvaket hoppat ur sängen för att schasa bort hunden och upptäckt att det inte var någon hund där,
blev jag klarvaken.
I spjälsängen satt en liten sötnos som hostandes framkallade hundskallet.
Inte första gången, men heller inte speciellt ofta, händer det att en förkylning hos någon av barnen framkallar denna förkylningsastma/krupphosta.
Trist nog så var vår Nebunette med tillhörande Airomir som bortblåst!!??
Varken jag eller Jörgen hade någon som helst aning om vart dessa hade tagit vägen..?
Utlånat? Borttappat? Undangömt?
Borta var de hur som helst!!
Detta gjorde att jag ringde och väckte syster Mari för att be om att få låna Melvins. Vilket jag fick.
Så Jörgen åkte dit och hämtade dem. Noomi fick två puffar och skällandet upphörde. Skönt!!
Men då hon brukar ha problem med den hostan i två dagar och Melvin själv var i behov av sin medicin så bokade vi en tid på jourläkarmottagningen för att få ett recept på en ny Nebunette med Airomir.
Vid 12-tiden var det fixat.
På kvällen fick hon andas in mer medicin och nu har hostan nästan försvunnit helt :).
 
Så nu är det full fart som vanligt här hemma.. sån fart att jag tvingats höja rösten ett par gånger för att dämpa farten på rörelser och ljudnivå.
Blev ett uns irriterad då jag fick ett samtal som jag behövde ta gällande lillstugan och Noomi hetsigt hojtade:
-Mata mig, mata mig, mata mig!!!!
Hon var i färd med att äta en liten yoghurt och fick för sig att hon ville bli matad.
För att få lugn och ro i samtalet så greppade jag skeden och tänkte börja mata henne.
Istället för att öppna munnen hoppar hon då ner på golvet och böjer upp rumpan i luften.
Jag tröttnar och tänker mig inte för innan jag säger:
-Vill du att jag ska mata arslet på dig?? (brukar kalla baken hennes för rumpan, men vet inte vad som flög i mig) -Nähä,hä,hä svarar Noomi. -Inte mata aslen heller!! (axeln) 
Phiiiuuuw!! (Som tur var så passerade mitt misstag obemärkt förbi)
Härlig morgonfrisyr :)
Dessvärre en sådan som gärna permenterar sig till att även bli dag-och-kvällsfrisyr också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback