Natt-tourettes

2012-11-15 @ 12:17:00
Vet inte riktigt vad som drabbat barnen här hemma..?
De små så fått något virus som gett hög feber med orolig sömn. Inte Noomi då..än.. Hon fick snuva istället.
Febern verkar nu ha gett sig (peppar, peppar) men sömnen verkar behöva ett tag till på sig att stabiliseras.
Som det är nu så tycks Noah ha drabbats av någon form av natt-tourettes...
Plötsligt mitt i natten, helt appropå, skriker han rakt ut!
Det bebislika uppvaknandet med det grymtande sökandet efter tutte är helt borta...?
Istället öppnar han plötsligt munnen och bara skriker som om någon nattlig demon försöker ta över hans lilla kropp.
Detta upprepas 4-5 gånger per natt och är misstänkt likt nattskräck.
Även om jag aldrig hört talas om en 6 månaders som lider av det..
Tutten ratas med stora bokstäver!!
Istället ska han vaggas i famnen i några minuter tills han somnar till igen. Då vill han ha tutten och somnar sen om, som om inget har hänt... tills samma procedur upprepas efter ett tag igen.
Noomi å sin sida har under en längre tid drömt mycket som gör att hon vaknar och ropar efter hjälp att ta sig ur spjälsängen.
Många drömmar om glass hyser hennes aktiva hjärna. -Neeeej jag vill inte spara glassen, är en vanlig nattlig fras från hennes mun. Likaså frågan om var glassen tagit vägen.
En liten förändring i hennes sömnmönster har också skett den senaste tiden..
Istället för att vakna till så pass att hon vill att jag ska tända lampan på min mobil... så somnar hon ganska snabbt om, själv i spjälsängen, men istället vaknar hon oftare och vill till sist, fram på småtimmarna komma och sova med mig.
Benjamins febriga yrande med hot om snabb feberstegring och kräkattack verkar ha blåst faran-över-signalen för denna gång!! Tack-och-hej för det åtminstone!!
Kanske borde ta denna dagen till exorcist'era sovrummet från golv till tak.
Blåsa ut alla demoner och mardrömsfoster som tycks födas ur luften där inne..
Säg ärligt nu ;) tror ni att detta kan bidra till ett ohälsosamt sovklimat...?
...ballonger från Benjamins kalas..(obs! texten är pålagd på bilden, och finns INTE i vårt sovrum)
Mamma ♥ var dålig och dog precis en vecka efter kalaset och jag liksom tappade intresset för det mesta som inte var tvunget att göra på en gång..
Nu 5 månader senare kanske det kan vara en god idé att ta ner dem. Eller vad tror ni?
Och vad sägs om att köpa nya rullgardiner..?
(samma sak här med pålagd text)
Typ 5 år gamla och börjar långsamt spricka upp och släppa igenom lite ljus.. :)
Kanske skulle det kännas mysigare med hela rullgardiner, utan spindelvävskänsla...?
Detta innan man en natt vaknar till ett liknande senario..
I mitt huvud hör jag...
One, two, Freddy's coming for you..
Three, four better lock your door..
Five, six grab your crucifix...
Seven, eight, gonna stay up late...
Nine, ten, never sleep again...
 
(Ja, jag vet att bilden är från filmen Unborn och inte från  Nightmare on Elmestreet där du kan höra sången.//
And yes I know the picture is from the movie Unborn, and not from Nightmare on Elmstreet where the song comes from)
 

Kommentarer
Postat av: Jenny B

Ååååhhh! Den sången får ju nackhåren att resa sig! Vi har en växasäng som kostar en avhämtning om ni är intresserade till barnrumsfixet.

Svar: Ja, den sången har orsakat en del mardrömmar under uppväxten :) Men trots det så följer den med mig genom livet som en kär gammal vän ;) Vaaaaaaaa gullig, du är fru B!!! ♥ Men som det ser ut just nu så har vi inte ens plats för en växasäng. Jag håller som vanligt på i alla änder av huset samtidigt och har nu förutom en hörnsoffa, 2 stycken 3 sits soffor och två fåtöljer med tillhörande fotpall att placera någonstans.. Men tack ändå fina du!! ♥
5underbarabarn

2012-11-15 @ 16:37:29
URL: http://dagensalva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback