SoMmArPaRtY på stranden :)

2012-05-26 @ 02:53:19
Dagens planer innefattade bara tråkgrejor :(
Jessie som fortfarande hade jätteont i munnen behövde skjuts till tandläkaren och efter det så skulle bilen besiktigas...
Jörgen fick i uppdrag att vänta någonstans i skuggan med de tre småbarnen medan jag följde Jessie till tandläkaren.
Men Jörgen fick för sig att det skulle vara svalare för dem att åka runt i bilen med öppet fönster...
Tydligen glömde han bort att Benjamin blir åksjuk och kräks när det blir för varmt... och det blev för varmt..så kräktes gjorde han över hela sig själv och sin bilstol, stackarn :(
Jag fick ett samtal från Jörgen där han bad mig köpa lite kläder till Benjamin så han slapp åka vidare naken.
Så det blev en sväng in på KappAhl i Ekerö centrum för att handla kläder till honom.
Noomi fick ett par shorts och en keps. Jag köpte även ett par byxor till mamma också som hon bett om.
Därefter tog vi färjan från Jungfrusund över till Slagsta. På vägen över mumsade vi lite glass i värmen.
Noah satt i mitt knä på färjeöverfarten så han fick svalkas lite...
Rätt var det är hör jag ifrån Noomi: -Nää, ville inte ha gass!

:) ..och vem vill äta glass i sömnen dessutom...

Nej, hon fick behålla den själv.
Snäll som jag var hade jag också knäppt loss Noomi på färjan så hon kunde röra lite på sig..och det gjorde hon! Så pass att hon på nåt sätt fastnade mellan sin stol och sätet..??
Jag fick snabbt placera Noah på en säker plats för att tillsammans med Jörgen lirka loss apungen.. Här satt han..

På överfarten till Slagsta så kom jag på dagens... kanske veckans bästa idè!!
Jag & barnen skulle vänta på Vårbybadet medan Jörgen fick bilen besiktigad.
När färjan gått i land så tog vi därför först en sväng förbi Fittja Centrum för att införskaffa två badlakan och sen till OkQ8 för att handla hinkar och spadar. Därefter körde Jörgen bort oss till badet och släppte av oss där.
Hur mysigt som helst hade vi det under tiden som han var borta, i lite dryga timmen!!
Noah var till en början lite tjurig och fick efter att ha ätit bäras runt lite för att somna. Tur för mig att Jessie var med och kunde springa efter vilda bebin :)
Hade väl inte direkt tänkt att barnen skulle bada, utan mer leka i sanden och plaska lite i vattenbrynet.
Så skedde också till en början. De tittade på änderna som badade med sina ungar..

Tio små söta bebisar hade de :)
Helt orädda var de också, även om föräldrarna väste lite argt om någon kom för nära.
När det sen blev för livat på stranden så simmade familjen and iväg till lugnare nejder.

Och det var då som mina små ankungar bestämde sig för att bada.

Och inte bara springa i strandkanten heller, utan bada som att doppa sig och leka i vattnet.

Varför Jessie tyckte Noomi skulle behålla blöjan på förstod jag inte riktigt. Kanske hade hon så bråttom i..

Lite kallt i vattnet var det allt, tyckte lilla räkan men det var absolut inget som stoppade henne!!
Hon tog dessutom ett litet ofrivilligt dyk också..

Men hon bara reste på sig och badade vidare. Det var inte lätt att jaga upp dem ur vattnet sen heller.
Men lite lockade ju alla lekgrejor ändå, så till sist kom de upp.













Noomi snappade som vanligt upp från andra hur man beter sig i nya situationer om man vill vara cool :)
I denna lilla klätterställning så skulle man göra så här..

Benjamin, han fick lära sig något helt annat han!! Nämligen att alla barn inte är snälla..
Det kom en tuff kille upp i klätterställningen och ville tävla med Benjamin om vem som snabbast kunde klättra upp och ner. Benjamin ställde upp en gång och förlorade.
Ville sen inte tävla mer och det gillades inte av tuffingen som ville både tävla och vinna!!
Tuffingen hade sin ca ett år yngre lillasyster och en kompis i släptåg när de sedan återvände till klätterställningen. Syrran kom upp först och hojtade ner till brorsan: -Jag vann!!
-Det är ingen tävling fräste han då!!!
Temperament så det hette duga hade han och dålig förlorare var han.
De tar sig iaf fram till Benjamin och tuffingen fräser och pekar på syrran:
-hon kan bitas så det blir blåmärken och så att det kommer blod!!!!
-Det kan spruta blod!!
-Vill du det va????
-Vill du det???
Syrran håller med och säger hela tiden:
-Ja, det kan jag!! -Ja, det kan jag!!
Och:
-vill du det?? -Vill du det???

Kompisen höll sig i bakgrunden bara. Benjamin vek inte undan, sa inget men såg lite besvärad ut.
Jag däremot klev fram och sa med min elakaste röst: -NEJ, det vill han INTE!!!
Och gör man sånt då kommer polisen och hämtar en!!!
Och swisch så var barnen borta från lekställningen och nere på filten bredvid morsorna som inte löft ett finger utan lät ungarna härja fritt och terra andra barn.
Från oss höll de sig sen iaf borta. De hängde borta på bryggan istället.
Här är de, dumbaggarna som Benjamin döpte dem till.

Benjamin sa sen hemma, att jag hade lust att bryta armarna av de där dumbaggarna o.O
Men där struntade vi i dem och lekte vidare.
Noomi ville hela tiden bara bada och bada så det blev till att passa henne.



















Sen blev det lite mys i gungan i väntan på att pappa skulle komma så de fick visa allt spännande de gjort.





Sen när pappa kommit så hade vi allt för kul för att vilja åka hem och stannade istället i nästan en timme till.
Benjamin hittade då en jämnårig tjej som han "klickade" med och hade jättekul tillsammans med.
Så kul att det blev sorgligt att skiljas åt...



När vi till sist tog Slagstafärjan hem så ringde Ulrika och frågade om hon, Andreas & Liam fick komma och hälsa på och självklart fick de det.
Som Benjamin längtat efter sin bästis Liam som flyttat till Enskededalen!!
Det var ett kärt återseende kan jag säga :)



Kvällen hemma gick också i samma tema som dagen.. sommar, sand och vatten.
För när Liam åkt så fick Benjamin öppna sin födelsedagspresent från mormor. Lite för tidigt?
Ja, vi vet men vädret var så passande :)

En vattensprutande, bubbelblåsande, svalkande lekplats.

Tillhörde gjorde ett par "bankare" som man kunde jaga bubblor med :)

Passande nog så avslutade vi dagen med en riktig sommarklassiker :) Pastasallad!! Mums!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback