På väg..

2012-05-16 @ 23:38:31
Idag har vi mest varit på väg känns det som...
Benjamin ville för första gången på veckor åka till dagis och leka med kompisar, och då fick han så klart det :)
Då tänkte vi att vi kunde passa på och åka och uträtta några ärenden.
Till att börja med så skulle vi hämta en gungställning i Täby som vi hittat på Blocket för 100:-
Den står nu som det var tänkt hemma på mamma och pappas tomt till glädje för alla besökande barnbarn :)

Pappa som visste att vi var ute och for undrade om vi inte kunde åka till Värmdö och köpa en bakmaskin till honom som HAN hittat på Blocket :)
Jo, som ni ser så hänger vi en hel del på Blocket i vår familj. Jag tycker att det är superbra att köpa begagnat istället för att köpa nytt och kasta bort när man tröttnat på prylen, så får någon annan glädje av det du inte längre vill ha. Smart!! :D
Hur som helst så sa vi att vi kunde fixa det och pappa åtog sig att hämta Benjamin på dagis vid 14 eftersom vi inte skulle hinna hem till dess.

Bäst vi rullat på Essingeleden söderut så kommer en bil med släp upp bredvid oss... jag kastar ett öga på den och hajjar till...

En släpkärra full med gamla gravstenar, graverade med namn och allt... det kändes lite bisarrt och kanske lite ovärdigt tyckte jag... att de for runt så där till allmän beskådan. Jag funderade lite på varför de var ute på en åktur också..?
Var det någon släkting till dem som tröttnat på att betala för deras gravskötsel och därför helt sonika flyttat hem sina släktingar och nu hämtat deras stenar..?
Eller var det någon lustigkurre som ville fejka en himmelsfärd så här i rättan tid för några resglada vänner..? Betydligt lugnare än de flak som i vanliga fall frekventerar Stockholms gator i dessa skolavslutningstider... var iaf detta släpkärreflak...
Ja..... men lite hann jag ändå undra då vi gasade på och lämnade kärran bakom oss.

På väg ut till Värmdö stannade vi till på Mc Donalds och köpte lite lunch att äta i bilen... Noomi var helt outstanding som satt i bilen i ca 5 timmar, från det vi åkte hemifrån tills dess vi kom hem till morfar.
Så lite onyttig mat och dricka fick göra henne sällskap i hennes dvd-filmsmaraton..

Ja, Noah var lika duktig han med :) Men han fick matpaus i Täby han, medan Jörgen lastade gungställning.
Här är han mätt och funderandes över var sjutton han hamnat..

På Essingeleden norrgående vid en Essingeö...tror jag det heter... fick jag syn på en annan udda grej...!?
På den karga, ogästvänliga, otillgängliga och inhägnade "klippö" vid sidan av denna motorled stod...

...en råbock och smaskade på en buske...? Hur kom den dit?? Råbocken alltså, inte busken!
Och hur mysigt hade han det där egentligen..?

Mari & Melvin som kom hem på samma färja som oss följde med hem till morfar.
Benjamin blev glad när vi kom och berättade att morfar minsann köpt en glass och en risifrutti åt honom efter dagis!! :D
Medan jag matade lillebror så gick Jörgen, Benjamin & Noomi ut och skruvade ihop gungställningen.
Melvin och Mari gick ut de med och hjälpte till med gungställningen och gungade lite när allt var klart.
Sen innan vi åkte hem så kunde jag inte låta bli att testa pappas bakmaskin lite grand.
Pappa valde ett snabb-bröd och jag hällde i ingredienserna och så fick pappa programmera och trycka igång den..

Vi hade inte tid att stanna kvar och provsmaka men enligt rapport från pappa så blev det.... ett bröd!!
Och gott var det tyckte pappa :) Jag får testa en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback