Morsan suger...?

2012-05-28 @ 23:40:08
Ja, igår var det alltså mors dag. Självklart så var jag och hälsade på min fina mamma <3
Jag hade gjort ett släktträdscollage åt henne. Jag ville att hon skulle ha "sällskap" där på sjukan av alla som älskar henne.
Sen åkte Mari, Melvin, Noah och jag dit och hälsade på henne. Meningen var att även Jessie skulle ha följt med, men då jag glömt min mobil hemma så missade vi varandra eftersom hon satt på en buss på väg hem.

När jag sen kom hem så väntade mina barn ivrigt på att få fira mig på mors dag.
På bordet stod denna smarriga jordgubbsmousse :)



....eller inte!! Jag hade köpt den åt mig själv på Ica Maxi. Var vrålhungrig då vi åkte hem från mamma.
Jag hade inte tagit mig tid att äta mellan amningar och collagemålning och tyckte därför att denna såg smarrig ut..
Eller det var två stycken i en förpackning... hmmm..... kanske för alla skiljsmässobarn som anser sig ha två mammor...?
Hur som helst så åt jag en igår, eller iaf lite på en för de var ärligt talat inte ens goda.
Kanske hade den smakat godare om den kommit som en gåva från ens barn, precis som det var tänkt då de ställdes fram i butiken för att säljas.
Så nu är frågan... tycker mina barn att morsan suger??
Ja, antagligen... eller som Isac sa redan innan mors dag att vi i Sverige borde fira den dagen samtidigt som övriga länder (läs USA & England)..och de har ju redan firat. Eric tyckte att det var smart för då hade de ju ett helt år på sig att...vänta med firandet!!


Kommentarer
Postat av: JOhanna

Nä...jag blev faktiskt ledsen av att läsa detta...mors dag är heligt!! man behöver ju inte köpa ngt...man kan visa uppskattning på annat sätt.

2012-05-29 @ 00:24:18
Postat av: Anna

Nej, var inte ledsen över det Johanna!! Här är inte mors dag eller mammas födelsedag helig. För att ha myntat en sån känsla så krävs det så klart till en början att pappan tycker att det är viktigt eftersom då barnen är små så måste ju någon visa dem att så är fallet. När detta ej sker och mamman tycker att det kan kvitta så är det så klart vad barnen lärt sig :)

2012-05-29 @ 06:55:12
Postat av: Johanna

äh tycker ändå du kunde fått en tårta ;)

2012-05-29 @ 08:52:16
Postat av: Ancie

Här kommer det en bamsekram från en annan morsa som tydligen också suger ;oP. Den här mamman fick på morsdag ta hand om 5 kassar ren tvätt som hon inte "orkat" ta hand om tidigare i veckan. Tvätta 3 nya maskiner som hon fick hänga och sedan ta hand om alldeles själv. Dessutom fick hon "äran" att själv laga middag till hela familjen.... Fast både du och jag vet ju att vi inte suger alls egentligen... Men ibland mår man lite bättre och blir lite gladare av att vara lite ironisk! Du är världens bästa mamma/tjej/kvinna/människa älskade vän! Det vet du!! Kramar <3 <3 <3

2012-05-29 @ 23:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback