Lider av sviter från gårdagen..

2012-05-19 @ 13:48:25
...gud vad trött och seg jag är idag, för att inte tala om vad trött och SUR jag var igår kväll!!!
Just pga min surhet igår så satt jag uppe lite för länge för att hinna vara ifred en stund. Därav tröttheten idag...
Vi tog ut oss lite väl mycket igår genom att köra ett race med "hinna-allt-på-en-dag-effektivitet!!
Skönt på ett sätt att hinna en massa men ack så tufft!
Började med att ta 7:40-färjan på morgonen till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Akuten.
Heeeeelt sjuuuuukt att man måste söka och träffa läkare via akuten om barnet är under 6 månader!!
Iaf då barnets besvär/problem inte är av akut karaktär vilket var fallet för oss.
Nu hade jag ju fått tips av Kamilla som jobbar där att komma vid 8 eftersom det då är som lugnast då.
Vi kom iväg lite sent men var väl där 8:40 och då var det också lugnt.
Vi fick kanske vänta på att få ett rum i ca 30 minuter eller så och det är ju överkomligt.

Det fanns tom de som tyckte att det var kul att vänta :)
Väl i undersökningsrummet så blev väntan på läkaren ännu kortare. En kvart tror jag att vi fick vänta.
Noah sov så snällt i Jessies famn medan vi väntade.

Efter läkarbesöket var det dags att återlämna pumpen vi hyrde då Noah amningskrånglade.
När det var gjort hade det hunnit bli lunchdags.
Mc Donalds fick det bli eftersom det fanns nära och Noomi höll på att somna.
Vi åt i bilen på väg till Kungens kurva för nästa uppdrag. Först apoteket och sen en snabb sväng in på Ikea med Jessie. Jörgen och barnen väntade i bilen. Nästa anhalt blev Skärholmen för att köpa presenter till Alex och Filippa som har kalas idag. Lite annat inhandlades också :) Bla. lite kläder på Kapp Ahl eftersom de hade 25%.
När alla inköp var fixade skjutsade vi Jessie till Fagersjö och kusin Mikaela.
De skulle umgås hela helgen och gör i skrivade stund just det :)
Sen återstod till sist att storhandla mat på City Gross i KK. Då det vid det här laget, såg ut så här i bilen...





...så rusade jag in själv och tokhandlade mat! Jag for fram mellan hyllorna och öste ner varor tills vagnen inte längre gick att styra. Istället blev jag blev tvungen att dra den efter mig mot kassan. Fick lite handlat till pappa också.
Det sista jag la på varubandet i kassan var lite mutgodis till de två äldsta superduktiga barnen som jag förstod skulle ha vaknat när jag handlat färdigt.
Medan Jörgen lastade in kassarna så matade jag lilleman och så ÄNTLIGEN bar det av hemåt!!!!!
Benjamin & noomi mumsade mutgodis och kollade på film på vägen hem så deras humör var på topp :)

Klockan 18:17 körde vi in på vår infart här hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback