Förbereder födelsedagsfika för Jessie :)

2012-05-08 @ 12:02:07
Ja, det blir av idag :) Det efterfrågade födelsedagsfikat för Jessie. Just NU flyter allt dessutom på också vad det gäller bakandet...men det kan ju ändras på en sekund. Tårtan står färdig i kylen, väntar bara på grädde och dekor.
Cocosrulltårta med jorgubbar är färdigbakad, ihoprullad och lagd i kylen nu..

Första plåten petit chouxer är färdiggräddade och den andra står i ugnen nu :)

Och ja, jag passar på att baka medan Noomi är ute idag. Det underlättar.
Att Noah är snäll nog att sova underlättar ju än lite mer :)
Men NU tog det slut i bakflow'en! Noomi kom in och fick syn på bakverken i ugnen. -Va e de, bakar?
Slet fram sin stol och klättrade upp till de färdiggräddade petit chouxbullarna...
Benjamin ställde om äggklockan som höll tiden på de bullar som stod i ugnen, klockan ringde och jag trodde de var färdiggrädade...
Benjamin.: -Ha, ha vet du vad jag gjorde? -Ställde klockan på noll.
Så nu är oddsen för ett lyckat bak lite sämre än för 5 minuter sen... men det är en värdslig sak!
-Förlåt för att jag gjorde så, hördes nu från soffan :) Benjamin ångrade sitt tilltag tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback