Klädbytardagar

2012-03-24 @ 23:08:51
Ja, på sista tiden har jag gjort en djupstudie i ämnet klädbytardagar :)
Hade ju en trist erfarenhet av sådana förra året då jag gav mig på att sälja urvuxna kläder på en.
Sålde gjorde jag för ca 700:- men kläder för större värde än så blev stulna. Det var bara märkeskläder som försvann.
Då bestämde jag mig för att inte sälja via ett sånt forum igen...men kom på att, köpa kunde ju funka.
Har man bara en hel del tålamod så kan man fynda ordentligt på en klädbytardag.

Jag började med en lätt uppvärmning förra helgen då jag gjorde en snabbvisit på en klädbytardag i V-by.
Köpte där 5 plagg för sammanlagt 60:-

Idag hade jag bestämt mig för att forska mer i ämnet. Botanisera och jämföra utbud.
Därför besökte jag inte mindre än två klädbytardagar idag. En i Alvik och en i Ängby.
Och nu tror jag att jag fått kläm på den där formen av shopping :).

Regel nummer 1: Kom i tid, innan öppningsdags och köa in. (ja, jag gjorde så)
2: Medtag kontanter (gjorde jag)
3: Medtag påse att bära i. (gjorde inte jag)
4: Klä dig svalt (gjorde inte jag)
5: Ha tålamod med människor som inte besitter förmågan till ett trevligt köbeteende.
6: Bered dig på att du kommer få rota igenom 30 skitplagg för varje plagg du kan tänka dig att köpa.

Något som verkligen förvånade mig var att lortiga, trasiga och fula plagg faktiskt hittade köpare snabbt & lätt!!??
Det verkade kvitta om t-shirten hade en uppenbart otvättbortbar fläck, eller jeansen ett hål på knät...?
Bara priset var det rätta.
Sådana plagg märkta med 5-10:- gick som smör i solsken med motiveringar som:
-Den här kan "Kajsa" ha på landet!??
-Perfekta dagiskläder!??

Då började det lite sjunka in i mig varför jag blev av med en massa kläder som ingen betalt för den gången jag försökte sälja på klädbytardagen förra året... Jag hade för fina & dyra kläder :)
Men som sagt det går att göra fynd OCH hitta fina, hela och rena kläder.
Eller vad sägs om dessa??

Kläder jag köpte till Melvin:






Kläder till Noomi:










Ja, det var vad jag köpte i klädväg, summa 250:- plus de blå skorna för 15:- som du såg i inlägget från Ica Maxi.
Alla kläder införskaffades på klädbytardagen i Alvik.
På klädbytardagen i Ängby var utbudet skralt och inget lockade mig nämnvärt. Där hittade jag dock lite leksaker. En turtleshelikopter, ett duploflygplan och en rolig elektronisk leksak där man skulle para ihop bilder hittade jag och köpte.
Känner du dig sugen på att testa lyckan på en klädbytardag du med?
Gå in på någon av dessa sidor och leta upp en :)
http://www.kladbytardag.nu/
http://www.kladbytardagar.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback