Fina vänner är som...

2012-06-27 @ 22:06:56
...stjärnor.
Du ser dem inte varje dag, men du vet att de alltid finns där!!
 
Igår fick jag besök av en jättefin vän. Lene <3.
Hon kom tillsammans med sin underbart söta lilla dotter Fanny som snart blir 6 månader.
Fanny låg så snällt på en filt och lekte...
Medan mamma Lene diskade vår disk och torkade av bänkarna medan jag påbörjade en fläskfilégryta.
Noah låg i soffan och sov under tiden. Mitt i matlagningen så vaknade han så klart. Lene sa då åt mig
att ta med honom in i sovrummet och mata honom medan hon passade Noomi och.....
....lagade färdigt maten :) Vilken kompis va?? Men inte nog med det. Hon hade även med sig en....
...superfin Orkidé!!
Och det var ju på tiden.... att jag fick en också fick en blomma ;) Jag sa det till mina systrar häromdagen att dem och bröderna mina måste (iaf 2 av dem för om den 3:e fått blommor vet jag inte) vara så mycket mer omtyckta än mig eftersom de alla med anledning av mammas död fått blommor ifrån sina arbeten och från vänner. Medan jag inte fått en enda blomstjälk ;)
 
OBS!! Hoppas att ni som läser detta förstår att jag inte menar allvar med att jag tycker att det är viktigt med blommor av den anledningen och tror att jag är superytlig för det gör jag inte och är heller ej ytlig! 
Jag unnar mina syskon att vara omtyckta och att bli visade omtanke från vänner och arbetskamrater :)
Inga blommor kan ju heller göra att vi får mamma tillbaka vilket skulle vara allas vår högsta önskan!!
 
En annan av mina fina vänner, Ann som rörde sig runt Nortull under gårdagen åtog sig att åka förbi hos en kvinna boendes i närheten av S:t Eriksplan för att köpa ett par tröjor och en skjorta jag hittat i en annons på Blocket.
Ni som läser min blogg vet ju att jag gillar att handla begagnat eftersom det både är miljövänligt, billigare och ger större möjlighter till att hitta lite andra kläder än H&M, KappAhl etc.
(Jag vet nu att de som känner mig nu fnissar lite och tänker att jag gillar att handla överhuvudtaget och det gör jag! Även om det faktiskt är extra kul att handla begagnat. Sen ger föräldrapenningen inte speciellt många kronor att handla för heller)
Kvinnan Ann var hem till visade sig vara en underbart gullig människa som gav mig en hel massa mer kläder än de jag avsett köpa :)
Jättefina kläder var det. Trodde knappt att det fanns såna människor längre som helt osjälviskt ger till en främling!? Men nu kan jag tala om att de existerar :)
Tack för det!!! Och tack fina Ann som orkade hämta upp dem åt mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback