Balens drottning-min prinsessa <3

2012-06-17 @ 09:02:33
I tisdags, den 12:e juni så var det dags för den efterlängtade balen för Tappströmsskolans nior :)
Håret var färgat, lösögonfransar inköpta, skor, smycken & balklänning likaså samt naglarna fixade.
En hel del annat var också inköpt och fixat men jag minns ej riktigt var, när eller hur...
Det har varit lite väl mycket nu och en aning rörigt och stressigt!

Jessie hade bestämt med Ida, Therese och Joanna att de skulle "fixa sig" inför balen tillsammans, hemma hos Ida. Så för mig var det bara att packa i ordning barn och tillbehör, sätta mig på bussen och åka in till Ekerö för att titta på min färdigfixade prinsessa och fota hela alltet :)

Lite halvnervös var jag över att släpa 3 inte alltid synkade barn på bussen. Bråttom hade vi också till färjan som vanligt... Så alla tre fick åka i vagnen ner för färjbacken. Benjamin stod längst fram och det gick det med...
På färjan pustade vi ut och laddade för bussresan.
Bäst jag stod där så la jag märke till att min nyss så pyttiga pojke börjar bli stora karln :)
6 härliga vårar gammal <3 står han där och ser ut som 15 år :D







Noomi & Noah såg iaf ut att vara i de åldrar de är i och jag fick lust att frysa tiden där och då.
Snart nog är det även dags för dem skolbaler och jobbiga tonår ;)
Bäst att njuta så länge man kan av barn som fortfarande ser upp till en, som vill mysa och som ännu inte kommit på idén att morsan är pinsam :)





Bussresan gick bra, helt klart över förväntan. Kan ha berott på att jag tagit med en flaska för Noah att snutta på och för ett eller ett par hot riktade till Noomi, utvästa mellan tänderna ur en stooort leende mamma-mun :s
Precis så där som man inte ska göra. Säga en sak med munnen och en annan med kroppen.
Men ibland gör man sånt man inte ska och ibland funkar det dessutom så bra att man "pussar upp" ungen som uppförde sig exemplariskt!! På Ekerö höll klockorna på att stanna då denna tjej uppenbarade sig...





Småbrorsorna fann varandra direkt och lattjade runt framför limon.





Tjejerna väntar ivrigt på att få komma iväg. Men ännu fattas några.



Så har alla kommit utom Jessies date, Anton som fastnat i trafiken.





Då blev det dags att hoppa in och sätta sig till rätta inför turen ut mot Svartsjö slott och sen tillbaka till skolan.







Anton hann precis i tid för att få åka med :)
Framme vid skolan väntar röda mattan..



Och en hel MASSA stolta föräldrar, kompisar och släktingar med kameror.





















Tre fina balpar. Men bara ett av dessa par är det även utanför balen. Nämligen...



Anton & Jessica






Och så var det dags för oss mammor, pappor, farmödrar, mormödrar och andra att lämna sina fina barn att dansa, äta och umgås ifred. Jessie träffade vi först på onsdagen igen eftersom hon sov över hos en kompis.
Då var det först skolavslutning innan hemgång.
Väl hemma var det dags att duscha och fixa i ordning sig innan hon & jag åkte till mormor och visade foton från balen medan Jörgen och lilla ligan lekte i en park i närheten.
Därefter blev det lite shopping i Kista centrum inför Noomis födelsedag som inföll dagen efter :)
Presenter skulle inhandlas från mormor & morfar och farmor & farfar.
På hemväg fick vi släppa av Jessie på Ekerö igen då en hel drös ungdomar skulle ses och hänga nere vid Lundhagsbadet. På väg dit mötte hon först upp Anton :) <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback