Vem räknar..?

2012-07-27 @ 01:24:48
....Jag!!!!!
Idag har mamma varit död i 1 månad och 6 dagar. :( (Ni vet hur min tideräkning ser ut vid det här laget.. Idag är igår om man ska gå efter klockan... men,men..)
Idag är Noah 3 månader gammal.... och följdaktligen är Jessica 16 år och 3 månader.
Idag har jag fått igång datorn.
Idag har jag, Mari & Majki hjälpt pappa/svärfar att skyffla grusgång och ansat häckplantor...
Ja, det var välbehövligt!! Men precis som hos oss andra så har inte pappas fokus legat på trädgårdsskötsel..
William & Noomi hjälpte också till...
Snyggt som sjuttsingen blev det :)
Jag fick på nåder testklippa med Maris häcksax eftersom hon menade på att det var det roligaste jobbet och också det som hon sett mest fram emot!! Jag trodde nog hon var lite orolig då jag för någon vecka sen skulle visa Isac hur man klippte häck med vår elektriska häcksax...och klippte av sladden istället!!!???¨
Har klippt med den massor av gånger och aldrig varit i närheten av att klippa annat än buskar, men då jag förklarar för Isac att det ända han behöver tänka på är att inte klippa av sladden, så är det just det JAG gör!!!
Jag tror att det spelade in lite då Mari inte lät mig klippa mer än en meter häck....
Trist då att HON klippte av sladden på sin egen häcksax....
Dessbättre för henne så var det skarvsladden som hon klippte av :)
Så efter ett byte av sladd så fortskred arbetet.
Jag hade under tiden tappat fokus (på arbetet) och gick och smålog för mig själv (åt ödet och klippolyckor:)))) medan jag fyllde på vatten i poolen åt barnen och stojade runt med dem i skottkärran som Jörgen fick köra.
Vad gjorde då husets herre medan vi andra slet i vår anletes svett för att hans tomt skulle sluta förväxlas med en ödetomt och förvandlas tillbaka till den härligt gröna oas som den tidigare var..? Jo, han.....
...roade sig själv och en del barnbarn :)
De andra skrämde han livet ur med sin nya inkognito-stil :) Magnus Uggla modell äldre :D
Men han gjorde lite nytta han med. Både som barnvakt och som hoppborgsuppblåsare.
Melvin, ägare till hoppborgen sov medan kusinerna hans testade hans nyaste leksak.
För att få hem den till deras hus krävdes en bil, två frivillga sladdhållare och en häcksax-avklippt ;) skarvsladd..
Idag har vi köat på Nordea i 40 minuter för att få höra att de inte kunde hjälpa Isac att skaffa leg/id-kort och öppna ett personkonto... :(
Idag har vi fixat ett pass och ett leg/id-kort på 5 minuter hos polisen i Solna :)
Idag har vi invigt husbilen för en testrunda till Vällingby, Solna och Bromma.
Kan meddela att den går bra, rymmer en HEL massa matkassar, går alldeles utmärkt att äta i, toaletten funkar och är helt perfekt att sova i...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback