Misär & Mismatch...

2012-07-10 @ 00:56:59
Oj, vad jobbigt det kan bli när man är olika, tycker olika och tänker olika!! En riktig mismatch mao....
Jörgen & jag är SÅ olika både i sätt och i tanke och ibland krockar vi rejält!!
Eller kanske mest jag...Jörgen har svårt för att "krocka" eller "komma ihop sig"...
Till det är han för timid i sättet.
Jag är en petig perfektionist och han är en likgiltig slarver... Ja, ni hör ju..!? Ingen superkombo direkt!
Sen han kom hem från Afghanistan krockar vi än värre :( Jörgen kom hem med "nya ögon".
Han tycker att livet här hemma består av obetydliga och oviktiga små skitproblem (hans egna ord) Att pannan (på vintern) inte är sotad och saknar pellets kvittar, om det finns några blöjor kvittar osv.. Om något går sönder här hemma så kvittar det också...
Jag är av den uppfattningen att allt flyter lättare om man ligger steget före och ser till att allt man behöver finns hemma och att man vårdar och sköter om sina ägodelar.
När jag då bodde ensam med barnen förra året så såg jag till att pannan hade pellets, att blöjförrådet var välfyllt och att våra saker sköttes om.
Barnens pool tex hade jag köpt en ny pump till då Jörgen tidigare lyckats ha sönder två stycken pumpar.
Sen föll dig sig så att jag vid två tillfällen på hösten skurat ur poolen och torkat ur den med badlakan men inte hunnit ta in den innan den återigen fylldes på med regnvatten... Så till sist då Jörgen var hemma på permis så tog han sig an poolen och tvättade och torkade av den hjälpligt och packade undan den,,trodde jag..
Jag har nu sen i maj bett Jörgen ta fram poolen men utan resultat. Idag bestämde jag mig för att själv röja ogräs, jämna till marken där den ska stå och plocka fram den... Och möts av DETTA....
Min nya pump inslängd under altanen bland återvinningssopor och annan skit jag inte ens vågar riva i... pumpslangarna var äckligt gröna invändigt, men vad värre var, var att han inte packat in poolen utan bara stoppat in även den under altanen utan skydd :(
Så när jag tog ut den idag och med hjälp av Isac skrubbat bort all skit i dryga timmen så var den dessutom full av hål och sprickor...
Så nu återstår att se om poolen kan lagas eller om vi får en sommar utan pool med ledsna barn...
Under tiden så fick de nöja sig med att springa och bada i såpbubbelpoolen..
Sen är det en annan sak som stör mitt ordningssinne och får mig att må dåligt och det är den sorgligt eftersatta tomten!!! :(
Då jag inte riktigt hinner med den med en kängrubebis som skriker som en galning om han inte är i min famn, en helvild 2-åring som.. vips är på språng plus en klok 6-åring som även han vill umgås och ha skoj så lever vi nu, enligt mig, i misääääääär!!!!!!
Gräsmattan är ingen matta (förutom på de ställen som Jessie klippt) utan en vildvuxen, säkerligen beströdd med fästingar och andra ötäcka djur....
Detta gör mig ledsen och trött. Men jag kan alltid muntras upp och lockas till skratt av min barnaskatt...
Som här representeras av en naken rock'n'roll brud!!! <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Knut

Men gud.... Det där får du göra någonting åt.

Ett förhållande handlar om att ge och ta men tro mig, det där kommer göra dig vansinnig!

2012-07-13 @ 22:26:58
Postat av: Anna

Det GÖR mig vansinnig!!! Och jag vet att jag måste lära mig att acceptera våra olikheter och att det finns fler sätt än mitt att sköta saker men det är svårt. Jörgen försöker ta tag i saker och försöker vara mer noggrann men det är visst lika svårt det med :)

2012-07-13 @ 23:49:01
URL: http://femunderbarabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback