I startgropen...

2012-07-30 @ 00:57:36
Sitter och funderar på en spontanresa. Bara dra iväg imorrn mot nya djärva mål :)
Packa in oss i husbilen och styra kosan söderut...
Låter väl så där lagom spännande tycker kanske ni, men faktum är att det är lite vanskligt att kuska land och rike kring med en aktiv 2-åring, en tidvist rastlös 6-åring och en 3 månaders bebis. Toppa det med ett gäng tonåringar och du har tagit ombord en tickande bomb... O.o
Det KAN gå jättebra.... men det kan också gå åt skogen :)
Vi får se hur dagsformen är imorrn och om en sådan resa fortfarande känns lockande. Vårt liv just nu är ganska "luststyrt", dvs om lust finnes så "kör" vi!!
Det där med planering och fulltecknade semesterveckor hör inte hemma här.
Idag har jag så där i stillhet gjort vissa förberedelser som är nödvändiga för att vi ska kunna tillåtas vara lite spontana. Bestigit tvättberget tex i jakt på lämpliga persedlar.
Annars har vi mest hängt här hemma, även om jag varit med Mari en sväng på Bromma Blocks för att byta shortsen jag inte lyckades byta igår.
Robin kom hit och lekte med Benjamin.
De hade jättekul och vi tog även med honom på en tur hem till Mari & Melvin på kvällskvisten.
Vi har fått lite kontinentala vanor, alltså inte på drinker-sidan utan på stanna-uppe-sent-sidan :)
Robin fick ett par batman-tofflor av oss som vi köpt åt honom. Benjamin hade likadana sen tidigare.
Här har grabbarna precis badat i Melvins "vattenland".
Melvin var inte badsugen... men på jättebra humör :)
Mari som hade köpt nya soffor hade pimpat tomten lite.... och ordnat ett soffhäng i trädgården :)
Barnen härjade runt på vägen som tokar och jag fick flashback på flashback.. kände tidens vingslag och såg mig själv och mina tre syskon, Tomas, Tytte och Mari på 70-talet, göra samma saker som våra barn gjorde idag.
För tänk att jag för ca 40 år sen, 2år gammal, sprang runt på samma sätt, på samma väg som min nu två-årige dotter sprang på ikväll :)
Skillnaden var att grannhuset som nu står tomt beboddes av snälla tant Rut och lika snälla farbror Åke.
Utflugne sonen Hasse hade ett gäng med Fantomen och AgentX9-tidningar som vi fick läsa.....
In good time, time flies.
Saknade mamma idag, som alltid. Men än MER då jag tittade på samma blommande buskar som jag tittat på med henne, då vi växte upp i huset vi besökte, som numer ägs av min lillesyster Mari.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback