Finns hos dig...

2012-07-05 @ 01:01:43
....heter en sång som Malin ska sjunga på mammas begravning på fredag :(
Sången handlar om en ängel som sitter på ett moln och vinkar.
I sången sjungs det om att ängeln ser och hör oss och finns hos oss när vi tänker på henne.
Jag spelade den för Benjamin och berättade hur begravningen kommer att gå till så att han är förberedd...
Benjamin lyssnade koncentrerat på sången och blev helt ställd!!!
-Mamma!!! Kan ängeln se och höra oss??? (mormor har nu blivit "ängeln")
Jag svarade att jag inte visste om ängeln kunde det eller inte men att jag HOPPADES att det funkade så...
Benjamin sliter snabbt åt sig papper och penna, ritar lika snabbt en teckning som han springer fram till altandörren med, sätter den mot rutan och visar upp den mor himlen :)
Söta, söta unge!!!!
Här är bilden:
Noomi som inte riktig hajjade vad som hände ville inte vara sämre.. hon kom springades med ett gammalt kuvert som hon höll upp för att bli fotograferad med :D Gosungen!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina Benjamin:) när jag sa till Elliot i går, att jag saknade min pappa så otroligt mycket i går, sa han: och då skulle du bara vetat hur mycket JAG saknar morfar! Han tror att alla som går bort blir till stjärnor - det är en fin tanke tycker jag:). Hoppas morgondagen blir en fin minnestund för mamma. Tenker på dig och skickar styrkekramar. Linda

2012-07-05 @ 08:42:25
Postat av: Anna Engström

Ja, barnens värld är ibland så enkel och okomplicerad :) Minnesstunden för mamma blev både fin och smärtsam. Tack för dina kramar och din omtanke. Krama och hälsa till Eliott & Stella och säg att vi hoppas att ni kommer på besök nu i sommar med :)

2012-07-12 @ 08:45:44
URL: http://femunderbarabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback