En solig tisdag i Juli

2012-07-18 @ 00:46:05
Idag (
alltså igår, tisdag. Jag byter inte veckodag förrän jag gått och lagt mig och gått upp igen..:)) var det precis som igår en solig och varm dag här på Adelsö.
Jag gick på förmiddagen på promenad hem till Tomas & Majki som är semesterlediga.
Tytte & Filippa var också där och efter en stund kom även Majkis syrra Annelie och Sandra H dit för att fika.
Benjamin, William & Noomi röjde runt på tomten som vanligt och speciellt lockande var Williams pool :)
När barnen blött ner sig tillräckligt mycket och det blev dags för lunch och vila för vissa så gick vi hem.
Noomi sov i sina 3 timmar och vaknade som en solstråle. Noah (kors i taket, peppar,peppar) sov i ca 40 minuter på soffan i köket!!!! :)
När barnen sovit färdigt så kom Filippararingen på besök och hjälpte mig med barnen så att jag hann laga middag. Jörgen var på uppdrag i Norrtälje för att hämta hem husbilen vi införskaffat :D
Filippa stannade över middagen och ville sen att vi skulle följa henne hem. Och det gjorde vi gärna :)
Jätteskönt ju med en sen eftermiddagspromenad i solen.
På vägen plockade Noomi (med lite hjälp av Filippa) blommor till sin älskade Åke.
Direkt när vi kom fram så rusade hon in, genom huset, ut till Åke som satt på altanen för att överlämna sina blommor och få en kram. Hon är verkligen kär i Åke <3
Benjamin hade också plockat en blomma som Åke fick.
Av Åke fick vi i vår tur hjälp med att fixa vagnen som strulat med att hålla det ena ryggstödet i uppfällt läge.
Jätteskönt tyckte både jag och Noomi :)
Benjamin sammanfattade "fenomenet" Åke så här:
-Åke är en jättetrevlig kille!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback