En ANNan klippare...

2012-07-12 @ 20:58:49
Gräsmattan som varit delvis oklippt & ovårdad har nu äntligen fått sitt :)
Jessie har varit den enda av barnen som har hjälpt till med klippningen tidigare i år.
Isac & Eric hävdar att gräsklipparen låter för mycket och ser alltid till att smita undan....
Då jag tjatat och sagt att även de måste hjälpa till med gräsklippningen eftersom de varken jobbar eller pluggar under sommaren så kontrar Isac med att han skulle klippa gräsmattan om han fick göra det med en handjagare..
Eftersom jag inte riktigt tror att han skulle orka klippa särskilt mycket av vår stora tomt med en sådan så har jag inte köpt någon.
Men idag när Ann & Rasmus kom på besök så hade hon med sig sin för att Isac skulle få testa.
Upp till bevis liksom...
Isac tog sig glatt & villigt an uppgiften och klippte med stor frenesi...
 
 
Han klippte och klippte och klippte....
...men upptäckte att det var mycket jobbigare än han trott... speciellt som gräset vuxit sig alldeles för högt och han tvingades köra gräsklipparen fram och tillbaka över samma fläck en hel massa gånger.
Och eftersom jag såg vartåt det lutade...både med orken och vädermässigt så drog jag igång ......
.....en ANNan gräsklippare....
Så här snälla vänner har jag :) Sen när jag inte kunde mig med att stå och titta på längre så tog Ann och bar runt på lilla Noah som tröttnat på att sitta i babysittern och göra miner...
 
 
 
...och lät mig klippa färdigt Anns & min del av gräsmattan medan Isac kämpade på med sin :)
Vi hann precis klart innan himlen öppnade sig och blixtarna for som skållade troll bland de mörka molnen.
Tack o lov så varade inte ovädret så länge :). Och under tiden satt vi inne och kurade med juice & kakor.
Isac...? Jo, han har backat lite och säger sig nu iaf kunna hjälpa till att klippa gräsmattan, även om han inte orkar klippa hela med en handjagare...... som han fortfarande föredrar...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback