Vilja men inte kunna..

2012-12-11 @ 12:56:56
...är ledordet för denna vecka.. :(
Dagens pannrapport (jävla tjat om den där pannan... imorse när Noomi fick höra att pannreparatören kommer på visit idag med lägger hon handen över pannan och säger: -neeej, jag vill inte han lagar min panna)
Pannan har numer, ett tydligen, med flit, söndertaget lock (gemensamt beslut av Jörgen & reparatör), en bortskruvad sidohuv och fungerar fortfarande bara på el..men dessvärre sämre än förut då vi inte längre har något varmvatten... >.<
 
Lite mys med mycket frys
 
Torsdagsmyset med barnen blev inte heller så mysigt som man kunnat önska...
Mari och jag ville göra nåt majsigt med barnen och tyckte att pulkaåkning vore skojsigt värre för de små liven..
Det tyckte de med.. så där till en början...vissa av dem..
Noomi tyckte att grävmaskinen som körde runt i mörkret en bit bort.. (jo, vi hade väl också tyckt att det gärna kunnat vara lite ljusare på vårt pulkamys, men det blir ju så hemskans fort mörkt..) ..var läskig och ville bli buren.
Men det kan ju vara lite svårt när man bara har två armar men tre pulkor och en snowracer att dra..
Mari var nämligen och hämtade Millan, Noah och en barnvagn.
Så att bära henne och dra runt de andra var inget alternativ, ej heller att stå still för då blev Melvin ledsen..
Efter lite omplaceringar fick jag till det och kunde transportera oss till backen.
Väl där med både Mari och Millan på plats, så visade det sig att Melvin inte hade den minsta lust att åka pulka eller ens vara ute....
Evelyne, Benjamin & Noomi däremot tyckte att det var jättekul så det blev en hel del "uppdragningar" av ungar i pulka efter en nedförsåkning..
Tills nästa lilla fisunge tröttnade...
Jag & Mari tog fryskorvarna upp till bilen medan övriga tog ett par avslutande åk.
Packade in alla barn utom Noah i bilen hos Mari och så tog jag och Millan vagnen och promenerade ner till kyrkogården för att tända lyktan hos mormor.
Benjamin & jag startade en snöängeltillverkning och fick Noomi & Evlan att hänga på :).
Tre fina änglar prydde sedan mormors grav.
Men det var bara tillfälligt.... för sen skulle de flyga upp till mormor i himlen sa Benjamin ♥
 
Planeringar kassa med två likadana tider att passa
 
Fredagens vilja men inte kunna blev att vara på två ställen samtidigt...
Både Jessie & Benjamin hade läkartider kl 11 i fredags, men på två olika ställen.
Jessie i Bromma och Benjamin i Vällingby.
Så det blev till att dela upp sig.
Jörgen fick ta med sig Noomi och åka till Vällingby med Benjamin medan jag tog Noah och gjorde Jessie sällskap.
Vällingbygänget var färdiga först och begav sig till Mc D på Brommaplan för att vänta in oss andra.
Vi hade precis ätit upp när vi hörde ett: -Heeej.
Johanna, Linn & Sixten som hade varit på tandläkarbesök i Bromma belönade sig med glass på Mc D.
Kram, gos och kusinkalas ♥
Helgen gick i samma tecken..
En massa saker som jag ville men inte fick till.. av olika anledningar..
Huset skulle bli perfekt städat och pyntat, de urvuxna kläderna sorterade och bortplockade mm,mm.
Istället smet jag & Noah iväg med Mari till Hedlandet för att leta rätt på några få (för det har jag bestämt mig för att införskaffa trots köpstopp) och billiga julklappar.
Några hittade jag...men nåt mer hanns inte med denna lördag...
Söndagen var vikt åt fotografering av barnen...men fotografen bokade av för andra gången.. pga av trötthet efter  sjukdom.. hmmm. Not so affärsmässigt kanske... men... mänskligt.
Mari & jag som fått låna Evelyne för att ha med på korten bestämde oss för att fota dem själva... och DET kan väl om nåt, kallas att vilja men inte kunna..
För med en lånad kamera, utan ljus och bakgrund så blir av världens finaste modeller rätt så mediokra kort..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Man kan inte annat än att tycka synd om fotografen som gick miste om att ta bilder på dessa underbaringar!!
 
Synd var det också om mina händer, som utan handskar... utav mig, ur snön tvingades gräva fram lite gömda änglar och gravdekorationer för att byta ut dem mot några som var lite större och bättre lämpade för att stå i snö..
Mamma ♥ Jag vill, men kan inte...ännu, riktigt känna glädjen i ett liv där du inte finns med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback