Kreativ advent

2012-12-17 @ 15:49:25
Igår, tredje söndagen i advent, handlade det mycket om färger här hemma.
Vi återupptog vårt papier maichepyssel som blivit ståendes medan "viktigare" saker prioriterats :)
Noomi tog initiativet till att måla sin gris. Benjamin och jag tyckte att det var en jättebra idé.
Vi kom fram till att en bakgrundsfärg kunde vara snyggt och att ovanpå den tillåta sig att frossa i färger och mönster.
Noomi målade sin gris rosa och Benjamin sin i två blå nyanser.
Benjamin kom nämligen på den coola idén att göra en dag/natt-gris..? ;)
Dvs en gris med en ljusblå sida och en mörkblå.
På den ljusblå tänker han måla en sol bla. och på den mörka en måne. Rolig idé tycker jag!
 
När bakgrundsfärgerna var målade, jag ställt undan grisarna att torka och fick bråttom med att samla ihop saker som Jörgen skulle köra till tippen så glömde jag helt bort att städa undan färg och penslar...
Toppen tyckte någon!!!
Som lät kreativitetslusten flöda... i vitt...
...och rosa..
Gissa om denna någon blev lycklig då "straffet" utdömdes..
...hon bara äääälskaaar att bada :)
 
Efter en liten time out i form av en middagsvila var vi fit for fight igen och gav oss i kast med Noomis andra idé, i ämnet färg, denna dag - att "minka" sig och mamma.
Hon tycker ju att det ser så kul och spännande ut när storesyster sminkar sig och uppmärksammar varje gång mamma minkat eller målat sig :)
Efter gårdagens sminksession vet jag att hon lärt sig en hel del om smink redan.
För handlaget var stadigt och kunskaperna om till vad alla konstiga saker skulle användas (inklusive franstången) hade hon.
Hon började med försiktiga rörelser måla sina ögonfransar..
..det  blev skitsnyggt!!
..ögonskugga på.
...och lite läppglans. Benjamin smyger sig närmare för att kolla in vad syrran sysslar med.
Rougeborsten var roligare att använda än det ser ut :)
Lite mer läppglans..med glitter denna gång.
Och så en tur till med mascaran...
 
Benjamin blev faktiskt lite förnärmad när jag frågade honom om han ville testa att sminka sig, för det ville han absolut INTE!!! Men att sminka mamma, det gjorde både han och Noomi gärna...
Hade jag inte varit så feg så hade jag heller inte fått mascara under ögat.
Jag fegknep ihop det till en början då Noomi närmade sig med mascaraborsten vilket lämnade allt för korta fransar för henne att måla.
När jag slappnade av och lutade mig tillbaka målade hon som om hon aldrig gjort annat och missade inte ett dugg.
Benjamin testade både mascaran och ögonskugga på mig innan Noomi la på läppglans...
....rikliga lager :)
 
Kvällen avslutades med att lysa upp hos mamma..
..och ändra färg på gardinerna i köket.. ;)
Julmys, here we come!!! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback