Källaröj och julmysfixeri

2012-12-16 @ 00:03:04
Har både igår och idag tillbringat en hel del tid nere i källaren sysselsatt med att sortera, kassera och dividera... med mig själv, om hur stor sannolikheten är att jag någon gång i framtiden kommer klappa mig själv på axeln över att jag sparat 5 gamla handväskor, 3 udda krukor och en gammal barnvagn.
I de allra flesta fallen kom jag fram till att prylen jag funderade över hörde hemma i kategorin "slänga".... eller åtmnstonde i 3 fall av 25 ... :s
Men de allra plats-stjälande prylarna hamnade iaf i släng-högen, så som terrariet med bänk, barnvagn, liggdelar och babyskyddet.
I mitt röjar-race hittade jag en gammal tavla som jag för länge sedan köpt på NK.. och den gick..
till nostalgihögen, den hög som genererade flest dåliga bortförklaringar till att sparas...
Fick lite små, små ryckningar i mungipan av att titta på den och mindes när jag faktiskt betedde mig som bananen på tavlan... ;)
Blev lite små-galen av att hitta den.. och fick lite lust till att julmysfixa :)
Lyckades behålla den så pass länge att jag hann sätta upp en julgardin, en julstjärna (elektrisk) och en elljusstake.
Idag smet jag iväg med Mari en sväng och införskaffade en varsin chokladjulkalender åt Benjamin och Noomi, så här när över hälften av luckorna borde vara öppnade och tömda på sitt innehåll...
Nu var ju det inget, så där jätteproblem, att fixa direkt..
På nolltid hade Benjamin ätit ikapp fram till dagens lucka ...och Noomi passerat den ...med råge..och lämnat endast en chokladbit kvar...
Ja, så kan det gå :)
Imorrn hoppas jag att det blir mer källarröj och mer julmysfix samt att Jörgen kommer iväg till tippen med det jag rensat ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback