Jo, det ÄR sant!! Jag uppfann hjulet..

2012-12-06 @ 14:26:00
...PEPPARKAKSHJULET!!! :)
Eftersom Melvin är mjölkallergiker så ställer det lite krav på mosters bakande..
En hel massa bakverk går bort eller måste bakas med diverse ersättningsprodukter.
Därför är pepparkaksdeg baserad på mjölkfritt margarin det perfekta valet!
Vad passar bättre än att baka en traktor... :) ...och en traktor behöver hjul...  2-dimensionella hjul är tråkiga hjul..
...så.... thats why I invented the gingerbreadwheel!!!!
 
 
 
 
Så härligt när en idé man kläcker faktiskt låter sig förverkligas..och det utan problem :)
Traktorn var lite knivigare att få till.. först kolla hur en traktor egentligen ser ut, sen tänka, rita, klura , klipppa, skära ut delar och baka ut dessa.
Sen kommer det riktigt svåra.... monterandet av dessa delar utan att få hjärnblödning då man, trots försiktighet, har sönder vissa av dem, samt kladdar med det smälta sockret på traktorn tills den ser ut att ha varit med om en trafikolycka med ett flertal volter...
 
 
 
Så en hel del skavanker har den, Melvins pepparkakstraktor.
Än så länge står den odekorerad och väntar på att dess vagn ska bli klar.
Vagnen som jag med flit sparat till sist eftersom den är en baggis att göra :) Vagnshjulen är dock redan klara.

Kommentarer
Postat av: Helena

WOW säger jag, jättehäftig, helt otroligt vilket pyssel, du ska ge dig själve en eloge för det här "pepparkakshuset" :)

Svar: Tack snälla ♥!! Men det gjorde jag ju igår... :p för hjulen!! Dem är jag lite stolt över :D
5underbarabarn

2012-12-06 @ 15:22:14
URL: http://snusan2.blogspot.se/
Postat av: jennie

Vilken traktor! Vad fin!

Svar: Tack Jennie. Pepparkaksdeg är så lätt att vara kreativ med :) Skoj är det också...ibland ♥ Kram, kram
5underbarabarn

2012-12-06 @ 16:41:00
Postat av: Ancie

Du är så galet duktig Anna. Inte många som har ditt enorma tålamod! Det är bara du som ser skavankerna!! Alla vi andra ser endast en underbar fantastisk traktor!!!

Svar: Tack Ancie :) Alla har tålamod med sånt de gillar att göra jue. Sen är det också så att jag känner att jag bara måste testa alla idéer jag kommer på och då är det bara att ta sig igenom :D
5underbarabarn

2012-12-06 @ 18:42:30
Postat av: Sandra mamma till Simon

Oj vilken underbar traktor!

Svar: Tack!! :) I veckan är det hög tid att den får sin vagn, dekoreras och överlämnas! Tack för sparken i baken :) (iom att du påminde mig om dess existens) Kram
5underbarabarn

2012-12-16 @ 21:42:50
URL: http://denomsandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback