Ho,ho!!?? Någon här??

2012-12-10 @ 16:53:36
Här inne har det varit ekande tomt i ett par dagar...
 
Livet går liksom inte riktigt så smoooooth som man skulle kunna önska.. O.o och då är det lätt hänt att det blir lite att ta tag i ... so to speak.
 
Tvättmaskin är införskaffad OCH installerad (Tack Dennis!!) nu ska jag bara lära mig att programera den att tvätta optimalt..mao, snabbt men rent.
 
Fryser gör vi fortfarande.. :(
Pannreparatör har precis avlägsnat sig härifrån med jobbet gjort..så bra det gick..
 
En läcka upptäcktes eller uppkom under reparation på något rör/koppling inne i pannan...som tvingade reparatören att bryta bort höljet och laga denna läcka provisoriskt med hjälp av en bricka och skruv (vad tog den gamla hederliga tuggummilagningen vägen??) till  nån svetskunning hjälte i blåställ hittar hit..
 
Under tiden är det tänkt att vi ska få värme...på golv och element igen... hmmm... det ska bli spännande att se..eftersom han inte lyckades lufta golvvärmen.....på sin luftningsrond genom huset.
 
Hall, toalett och de två sovrummen på nedre plan luftade han...men då han närmade sig trappan till övervåningen kastade jag mig emellan, med risk för både lårbensbrott och stukade fotleder och utbrast: -neeeeej, där luftar vi själva!!
Jahaaa,...?...men då får ni göra det nu och det är kvickt..annars fylls systemet på med ny luft och man tvingas börja om svarar han då, på sitt lugna lite frågande sätt.
Ok, det grejar jag!!!
-Eeeeeeric!!! (tror mig veta att luftnyckeln jag lånat av pappa ligger på Eric skrivbord)
Gulp! Ungen svarar inte...
 
Jag sliter upp grinden, pressar in mig och Noah genom öppning och knäpper snabbt igen den innan reparatören hunnit göra mig sällskap.
-Kommer strax.
Snubblar upp på övervåningen med en desperat, skräckslagen min och fräser tyst, tyst i mungipan år Isac som sitter i sin tillfälliga säng (soffan) : -taaaaa Noaaaaah,,, jag måååååste ha tag på Eeeeric.
 
Isac tror väl att jag fått en stroke eller nåt för han tar Noah direkt utan en massa frågor...
 
Inte för att han skulle ha hunnit ställa några heller..eftersom jag, samtidigt som jag lämpat av Noah, i hans famn befinner mig innanför dörren till Eric rum..
 
-Eric, ta luftnyckeln och lufta elementen NU!! (sagt med samma röst som skulle ha beordrat "ut på brandstegen NU, det brinner..om det HADE brunnit alltså)
 
Eric tittar frågande på mig och vågar sig på att undra...varför då??
Jo, för om du INTE gör det så har du en pannreparatör i DITT rum om 4 sekunder.. (möjligt att jag överdrev liiite där, eftersom jag med mitt skumma beteende tillfälligtvis skrämt ner honom i källaren igen...och det torde således även för den mest påstridiga åtminstone generera en gåtid på iaf 10-20 sekunder)
Men Eric lät sig luras och greppade luftnyckeln och en gammal mellancola-mugg från Mc D som lägligt (för just detta endamål och denna enda gång) stod och skräpade i hans rum och skred omedelbart till verket.
Pfffhhhhiiiuuuvvv!!
Räddad för denna gång!!
 
INGEN som oinbjuden tar ett steg upp på vår övervåning kommer att leva tillräckligt länge för att berätta om det..
Med den enorma lättnad, som min lyckade, lilla manöver frambringade svassar jag coolt och självsäkert ner till pannrummet för att låta den stackars förskrämda reparatören veta att jag har allting under kontroll.
Det måste ha triggat igång nåt inom honom... för han återfaller i den fruktansvärt jobbiga stammning som han mötte mig med, då jag för första gången öppnade dörren för honom i förmiddags.(men som sen dess inte visat sitt fula tryne)
Som fick mig att stå i ett par minuter, med ett litet osäkert leende på läpparna.
Ett leende som jag tålmodigt behöll tills han sagt vad han ville säga
 
Stackars, stackars pannreparatör.
Hade jag vetat att mitt schitzade beteende kunde framkalla stammning, så hade jag ju lätt kunnat bjuda på en övervåningschock!!

Kommentarer
Postat av: JOhanna

men vaddå? haha vad gömmer du där? eller är det lite stökigt bara är väl inte så farlig ;) ??

2012-12-10 @ 18:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback