Ameh..det går verkligen inte så bra nu..

2012-12-04 @ 00:53:00
...Ingenting tycks mig riktigt gå vägen O.o
Det känns återigen som om jag håller mig sysselsatt hela dagarna, men inte får nåt vettigt gjort.
Det hör säkert ihop med sömnen som jag inte heller tycks få till just nu.
 
Vet inte om Noah kanske, kan vara i en tillväxtperiod nu, eftersom han vaknar så ofta och vill tutta..
Noomi är inne i en drömperiod och är en riktig mammagris på nätterna.
Hon vill ligga tätt, tätt intill..
Rätt mysigt..om man hade en 10-12 sidor att erbjuda..för när Noah ligger tätt, tätt intill för att ammas så blir min sov-och-liggyta minimal då Noomi tar rygg på mig..
En natt körde hon ryggsäcksvarianten. Dvs, hon slog båda armarna runt min hals och klängde sig fast på min rygg i sömnen. Svårt att sova då.
 
Att jag har starka kvinnliga gener att föra vidare, till mina döttrar, har blivit än mer uppenbart ju äldre Noomi blir.
För precis som mig och Jessie så pratar hon i sömnen mest hela tiden..
Varför var tyst när man kan prata liksom...?
Storkillarna sover tyst och tal-löst.. och Benjamin är lite mitt emellan.
Pratar lite när han känner att han har nåt viktigt att säga :)
Pratar med allt och alla när han är vaken gör han dock. Sociala skills har han grabben,
 
I torsdags bjöd han hem sin första kompis, sen hans rum blev färdigt. Melinda var den utvalde :)
Artig som få berättade han allt om alla här hemma och vad vi brukar göra och hur vi gör det..samtidigt som han frågade vad hon ville ha till mellis.
Gemensamt bestämde vi oss för varm choklad med minimarshmallows och limpmackor med ost.
Här ser de lite spända ut men det var hur avslappnat som helst.
Benjamin visade prov på riktigt imponerande takiska trick, som kan komma väl till pass om en så där 10 år typ.. ;)
Han föreslog att de skulle måla och det tyckte Melinda lät kul..
Kanske hade hon inte riktigt tänkt sig målandet. som en aktivitet som inbegrep en annorlunda dresscode..
...men trots min försäkran om att man absolut inte behövde måla i bar överkropp så var det just det som de valde att göra :p
Benjamin tyckte att det var bäst att klä av sig så man inte förstörde kläderna och la passade nog in en komplimang i förklaringen om varför det var en god idé.
-Du har ju så fin tröja och det vore tråkigt om det kom färg på den ;)
Tack o lov är det varmt i vårt kök så det gick ingen nöd på dem.
Efter lite lek i Benjamins rum så tyckte de att det var dags för pepparkaksbak, Det tyckte Noomi med :)
Noah tyckte att det fick vara måtta på tid spenderat på de äldre barnens nöjen..
HAN ville minsann tutta och det på en gång!!
Lotta som var på besök ryckte in som assisterande bagerska :) medan jag fogade mig efter den lilles önskan.
När bagarebarnen bagade som bäst kom Melindas mamma Malin för att hämta sin dotter... men hon fick vänta...oj vad hon fick vänta...och vad hennes gubbe och yngre dotter fick vänta :) för inte bara barnen var som uppslukade av sin aktivitet.
 
Lotta, jag och Malin slukades också, men av något helt annat.. nämligen prat om ledsamheter..så som deras mammors kommande begravningar dagen efter :(
Så hemskt sorgligt att alla våra tre mammor dött av cancer inom loppet av ett halvår.
Många likheter kunde vi se i våra mammors sjukdom, och liknade upplevelser därikring hade vi genomgått.
Livet är så orättvist..
 
På fredagen då begravningarna ägde rum, i varsin kyrka, fördrev jag tid och tankar genom att baka pepparkakor..
Som så ofta så fastnade jag i en massa ideér om vad jag skulle kunna baka mera...
En frihandsritad bock följdes av stora tredimensionella granar, paket och till sist pepparkaksmuffins dekorerade med frosting och frihandsutskurna mini, mini pepparkakor..
 
Min trognaste lärjunge gav sin touch på en av peppiscupcakesen (nej, jag är inte svensklärare;))..
 
 
 
 
På lördagen besöktes mamma...
 
...innan vi åkte vidare till pappa för att låna hans tvättmaskin och ta honom med hem till Mari på visit.
Av Mari blev jag medlurad in till Ekerö för att handla pizza... och sen var dagen i det närmaste slut..
 
Söndagen startades med att Melvin ramlade in strax efter klockan 9. Mari skulle till kyrkan och sjunga.
Jörgen tog Benjamin & Noomi med ut för att leka medan jag stannade inne med Noah och Melvin.
Melvin hade nämligen absolut ingen lust att gå ut :)
Filippa kom också och hälsade på.
Först stannade hon till ute och lekte i snön med Jörgen, Benjamin & Noomi, men sen kom hon också in till mig och småkillarna.
 
Mysigt som sjuttsingen tyckte Noah att det var med lite tjejsällskap...och det tyckte jag med.
 
När Melvin åkt hem vid 12:30-13 tiden så fick jag lite tid till att dekorera de sista pepparkaksmuffinsen.
Tytte, Filippa och jag tog dem med oss hem till pappa för att umgås och fika.
Pappa led också av mammalängtan och kände sig låg :(
Men efter fikat, en hårklippning och trevlig samvaro så var vi så pass muntra att vi vågade oss hem till oss för lite middag, pappa och jag. Tytte och Filippa åkte hem till sig.
 
Efter middagen bakade jag återigen pepparkakor :).
Men denna gång tillsammans med Melvin (som var tillbaka för att mamman hans skulle sjunga lite till i nästa kyrka. Benjamin och Noomi bakade ännu fler peppisar.
Jörgen skjutsade hem pappa och helgen var till ända.
 
Idag har inte mycket annat hänt än att jag strukit tvätt, börjat fixa iordning tv-rummet åt Isac och skissat lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback