Syskon

2012-08-22 @ 22:38:21
Att ha förärats med syskon är en gåva som man får tacka sina föräldrar för och det gör jag!!
Tack pappa och fina änglamamma!!!!
Självklart är det inte alltid superkul med syskon och bråk med dessa genom livet är oundvikligt.
Vissa bråkar mer än andra, (no names has to be spoken) svartsjukan grasserar i perioder och man undrar om allt inte varit bättre om man varit sina föräldrars enda barn, prinsessan/prinsen de satte på pidestal. Han/hon som fick allt!!
Och inte behövde dela på vare sig sovrum eller uppmärksamhet.
Att man gärna varit utan erfarenheten att ha fått sin glassbit uppmätt med linjal, sluppit ärva syrrans/brorsan gamla cykel...
Men då hade man också fått vara utan all den mångfaldiga kärleken som genomsyrar ett hem där det alltid finns någon du kan krama, någon som kan lyssna när du vill prata och någon som gör att du känner dig sedd och bekräftad.
Att växa upp i ett hem med syskon lär dig att dela med dig, att lyssna och vänta på din tur.
Du lär dig att alla är lika mycket värda och att allt flyter mycket lättare om man samarbetar.
Att något man vill ha blir mer värdefullt om du får vänta och kämpa för det än att få allt serverat.
Jag ÄR tacksam över MINA syskon <3 och jag hoppas och tror, att så är även mina barn över sina!!
Maybe not yersterday or today or every day...but someday!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback