Snabblunch - spagetti med baconsås

2012-08-29 @ 11:24:59
Här ska ni fått ett recept på en god pastasås som man slänger ihop på några minuter... :)
Kan behövas såna ibland.
Speciellt kanske när man har barn...och allra helst när något av barnen är sjuk .... och du dessutom har en vild 2-åring att ha koll på....och är en ammande mamma :)
Precis som jag!! :) Så praktiskt då att jag hade både bacon och creme fraiche hemma.
För till pastasåsen som räcker till 5-6 pers (beroende på hur hungriga ni är ;)) behöver du:
 
1 gul lök
2 pkt bacon
5 dl creme fraiche
1 köttbuljongtärning
Spagetti eller annan pasta
 
Så här går det till:
 
Börja med att koka pasta
Hacka löken
Strimla bacon
Fräs lök & bacon i en panna utan matfett
Tillsätt creme fraiche
...och köttbuljong. Testa dig fram hur mycket av tärningen du vill använda. Smaka av emellan. Koka ihop.

Färdigt!! Dessutom borde pastan nu också vara färdig..
Tips!! Rätten blir också god med en pressad vitlöksklyfta i såsen.
Släng upp på en tallrik och hugg in, innan du måste badda en febrig panna, torka golvet från utspilld mjölk eller tutta en utsvulten bebis....
...och ät fort, om du vill uppnå en något sånär mättnad, innan din tallrik får besök av ännu en gaffel...
...tillhörandes spagettimonstret...
Jag hann laga mat, serva barn, torka utspilld mjölk OCH uppnå någon en något sånär mättnad, tack vare..
...att min arbetssökande son tog ett pass som barnflicka medan jag åt :)
Det gäller att använda alla tillgängliga resurser för att få vardagssysslorna gjorda.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback