Mitt hem är min borg!!

2012-08-21 @ 23:18:00
...och jag börjar därför så smått skissa på planer att gräva en vallgrav runtom.. så att jag inte ska kunna överraskas av någon tjipptjohejig människa som skulle falla död ner om han/hon (märks det att jag hatar ordet HEN, nej jag gör på det gamla vanliga sättet jag) skulle se hur min "borg" ser ut inomhus just nu...
Det är snudd på att jag själv faller död ner snart...då jag snavar på något!
 
Men hur jag än gör så tycks jag inte hinna ett 25:e del av vad jag brukade hinna förut... !!?? Hur kommer det sig tro? Ålder? Bebis & amning? Ja, inte vet jag men en hel del frustration skapar det....
 
Men varje ny dag då jag kliver upp, hoppar över nattens använda blöjor, zick-zackar mellan leksaker och sveper undan all oläst post från köksbänken för att ge plats för frukostförberedelser så känner jag mig rik och lyckligt!! :)
Rikedomen mäts i antalet fina barn och antalen tokskratt tillsammans med dem per dag!!
Jag är snuskigt rik!!!!
Städningen hinns med tids nog.... hoppas jag!! :)
Lördagsmorgonens frukostsällskap:
Noomi, Noah & Benjamin, de tre musketörerna, som imorrn kommer att splittras delvis under dagtid då det nu blivit dags för killen med tungan :) att börja 6-års. Vi kommer att sakna honom!!
Men han har LOVAT att komma hem igen varje dag ;)
På fotot säger han just: -Mamma säger bla, bla, bla!! :D
Denna mysiga lördags morgon var jag ensam med barnen eftersom Jörgen jobbat natt på ambulansen och inte blivit avlöst i tid.
Denna morgon var också den morgon jag lovat att passa Melvin eftersom min modiga syster var på körslagetaudition.
Melvin kom strax innan klockan 9 och var pigg och glad. Vinkade helt utan problem av sin mamma och gjorde oss sällskap vid frukostbordet :)
Vilken kille han är, mosters prins!!!! <3 Denna dag delade han dessutom ut pussar till en trånande moster :)
Vad jag inte tidigare vågat förtälja för Mari är att när jag bytt på sonen hennes, duschat av honom, skickat honom vidare till Jörgen, som kommit hem, för påklädning av ny blöja och kläder medan jag ammade Noah..
(Ja, ni kanske hajjar att det inte var Jörgen som skulle ha ny blöja och nya kläder även om det säkert kunde tolkas då!! Have patience with me folks! I'm old and tired!!)
....så glömde Jörgen bort det!!!
Det är lättare hänt än man kan tro... om man nu inte kommit på oväntat besök hem till oss och därför vet att de små är ena riktiga nakenfisar!
...så därför bidde det en alldeles utmärkt nakenfis av Melvin med... :)
Han såg inte ut att lida..eller vad säger ni??
Nej, tänkte väl det!!
Nöjdare unge fick man leta efter..även om kläder och blöja åkt på innan mamma Mari kom och hämtade sonen sin :).
Lika nöjd och glad var jag som fick en sån fin födelsedagspresent av söstra mi :)
TACK!!! <3
Av min andra älskade syster fick jag något jag inte kan fota... :)
Jag fick öppna lattjolajbanlådan och välja vad som skulle bort och vad jag ville få i present :)
Jag valde en middag med henne på stan någonstans :) Tack,puss och bock!!! <3
Mari hänger nog också på om hon lyckas lämpa av gökungen i någon annans bo!
Trots att vi egentligen inte ger varandra presenter längre så fick jag alltså allt detta PLUS en flaska bubbel av Rolle & Johanna som jag ser fram emot att njuta av då lillapan inte behöver vara uppkopplad på mor sin utan har tänder i mun att bearbeta födan med!! Tack & Puuuuuuss för det <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback