Middle-age Post

2012-08-21 @ 22:09:00
Som ni vet, ni som känner mig...så vill jag gärna hålla mig på banan... va lite me, om man säger så... och det sorgliga är att när jag skriver så "va lite me" så visar jag med allra största tydlighet att jag inte är just det...
Men, men... jag lääääär mig!!!
Jag håller ett öra öppet och rensar upp bland bråten i hjänkontoret och gör plats för nya kunskaper.
"Inbjudare" tex.. vet ni vad det är?? Nej, det är INTE den som just bjudit dig på syjunteträff!!
Nej en inbjudare är en person som utan att bli tillfrågad "lägger sig i" samtal som pågår i dennes närhet, eller ännu värre någon som skrattar åt ett skämt som inte berättades just för honom/henne utan för någon i dess närhet.
Capisce??
För er som inte har några ungdomar så har jag tänkt vara "schyrre" och dela med mig av mina kunskaper nu och då. Börjar alltså idag och hoppas ni får lika stor glädje av dem som jag!!
 
Ett annat fenomen bland ungdomarna idag är de s.k Teenagerposts'en.
Ett slags ordspråk med hög igenkänningsfaktor bland tonåringarna, som de postar flitigt på både FB, Instagram och bloggar.
Nu är ju jag ingen tonåring längre (långt ifrån för att vara ärlig) men då jag tycker mig. känna igen mig, i vissa av dem jag med, och tycker att de har ett visst underhållningsvärde så har jag (förhoppningsvis) nu startat en trend!!
 
Eller vad sägs om denna Middle-age Post:
 
 
Kom ihåg var ni först läste den ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback