Effektivitetsdag ja, tack!!

2012-08-28 @ 10:26:00
Idag brinner flitens lampa här hemma :).
Det kanske beror på att jag sovit högst 2 timmar i natt.
Noah var väl den som höll sig lugnast. Noomi vaknade och ville komma och sova mellan en ammande mamma och en feberyrande storebror. Det blev minst sagt trångt och megabökigt.
Benjamin behövde ha dricka och febernedsättande,
Noomi ville gosa och Noah ville tutta...
Till sist fick Jörgen gå ut i köket med Noomi där hon fick gosa och komma till ro så att jag sen kunde bära in henne i hennes säng igen.
Benjamin vaknade vid 5:30 ungefär. Han var alldeles het och uttorkad.
Han ville dricka så vi gick upp men vi hann inte längre än till hallen innan han blev tvungen att springa in på toaletten och kräkas :( Jag tror att det var en "feberkräka"....framkallad av snabbt stigande kroppstemp för han har ätit bra och inte kräkts något mer efter det.
Jag har denna morgon hunnit mer än jag gjort på hela dygnet igår.
Andra tvättmaskinen är snart klar att hänga ut.. jo för jag passar på att hänga tvätten ute idag då solen skiner så fint :) Vad vet jag? Det kanske blir sista gången i år...
Lite nervös är jag allt för i maskinen som går just nu befinner sig Mamma Mu :S
Hon har aldrig (skam att säga) blivit tvättad i maskin förut, bara avtorkad. Efter tuffa förhandlingar så las hon in där av små smala flickarmar. För den uppgiften anförtroddes ingen annan...
Nu väntas det otåligt/nervöst på hennes återkomst från spa-resorten och därefter blir det en tur till varmare bräddgrader... nämligen till Tyttes torktumlare!!
My god, jag måste skaffa mig en egen igen,, inget annat funkar!! Inte en vinter till utan!!
Kära tomten.. i år önskar jag mig en....

Nä, bäst att hålla lampan brinnande!! Mot nästa uppgift, strykberget!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback