Asså shit, vilket ös!!!

2012-08-26 @ 23:34:46
För första gången på länge hade vi en hel helg uppbokad i förväg, dvs något planerat både på lördagen och söndagen. Jag brukar undvika att det sker men nu lyckades jag alltså inte.
Hoppas att det dröjer länge tills nästa gång!!!!!
Lördagens aktivitet var att tömma källarförråd, rensa, gå igenom kläder och medverka på en loppis vi ordnat tillsammans med syskon, vänner och pappa.
Isac, Eric & Jessica skulle på en av sina kusiners bröllop.
Söndagens plan var att åka på kalas i Blackeberg och fira världens finaste Linn.
Vi gick ut hårt på lördagmorgonen med uppstigning stax efter 6 och sen bara ökade vi!!
3 timmar i tvättstugan och källaren, rivandes bland kläder och prylar varvat med barn och amning sen ett race uppe på övervåningen i ett desperat och fåfängt sorterandes av kläder i storleksordning. Något jag fick överge och istället bara vräka ner plagg efter plagg i allt jag kunde hitta. 12 blåa Ikeapåsar, kartonger och papperspåsar.
 
Jörgen sprang som ett skållat troll mellan källare och bil, övervåning och bil och lastade bilen knökfull.
En kvart innan loppisen skulle börja sladdade han ut genom grindhålet och jag tog mig an vår hungriga bebis.
Medan lilla Noomi helt på egen hand gick på toa, bajsade, torkade sig och tvättade händerna!! Drygt 2 år och 2 månader gammal!! Duktig tjej!!! Duschade av henne ändå för säkerhets skull, trots att hon såg ren och fräsch ut.
 
Målet var sen att jag skulle ta mig ner till loppisen med mer kläder och saker... men på det ena avlöste det andra..och till en början var det "storbarnen" som behövde lite hitta-strumpor-jobb, stryka pressveck på byxan-hjälp, slipsknutservice och lite lagom tjat för att hinna med bussen. När så färjan skulle gå inom ett par minuter var jag i upplösningstillstånd... av alla stresshormoner men lyckades ändå både fota barnen och tjata iväg dem..
Isac hade någon sista minuten, sekundenfix i husbilen att hinna med och lämnade två frusterade syskon att vänta på ett litet alla-är-med-och-glada-foto. Under tiden tog vi ett jag-pallar-inte-foto..
...men inte blev de gladare på nästa bild :)
Här ser ni små försök till leenden :) men det var på helt egna initiativ. Jag var så sammanbiten av stress att jag inte skulle ha kommit på tanken att hurtfriskt cheesa eller så. No way!!
Jag hade fullt sjå att hålla en naken vilding med svampbob-tänder utanför
bild...
 
När jag sen kommer in så är klockan nästan 13:30 och jag sätter mig vid kökdbordet för att dricka lite och hämta andan.. då hoppar någon/något in i mitt synfält och tjoar till. Jag får nära nog en infarkt och spärrar upp ögonen när denna galna grabb frågar: -gillar'ru're?? Mmmjooo..........
-Jag har gjort det själv!! Jo, jag kan just hajja det eftersom jag inte själv varit inblandad :)
 
Fick en stunds vila... när jag la mig på sängen för att amma Noah... iaf i ett par minuter. För just när han höll på att somna (för första gången sen 6 på morgonen) så skär ett skri genom huset, ett skri så fyllt av panik... att jag fick panik!!! Jag hinner på ett par hundradels sekunder slita tutten ur munnen på den lilla sovgrisen samtidigt som jag lokaliserar skriet till att komma inne i från toaletten. Jag hinner föreställa mig flera olika senarion som skulle möta mig när jag öppnade toadörren.... men INTE den som mötte mig!!
Att en liten toktrött tjejunge, när hon skullat kissa, glidit ner med rumpa och den mesta delen av ryggen i toan och lämnat två fötter att sticka upp och två pinnsmala armar att hålla i sig för kung och fosterland med. Samtidigt som hon med munnen formad som ett o skriker av panik.
Något som också lillebror på sängen nu gör eftersom han fick ett abrupt uppvaknande.... :S
 
Efter att ha lyft upp söt-tösen, tvättat henne och pussat och kramat henne glad, hastar jag in i sovrummet och upprepar puss och kramproceduren och lägger till en tuttprocedur, tills han nöjd och glad faktiskt somnar klockan strax efter kl 15.
Somnar gör också den toktrötta kissflickan vilket ger mig tid att fundera på om Jörgen skulle ha jättemycket emot att även stå sista timmen ensam bland 3 heta brudar och min far på loppisen, medan jag lät barnen sova en stund....? Det hade han som tur var inte :)
 
Vid 17-tiden ca så kommer han hem igen (det tog tid att plocka i ordning och lasta bilen) en hel del grejor fattigare och ca 1100:- rikare :)
Dessa pengar fick omvandlas till något vi velat köpa ett tag nämligen ett minikök till barnen... Uppskattat??
Ooooo Yeah!!! Det lagades mat hela kvällen sen av både Noomi & Benjamin!! :)
De fick även något annat, som jag haft span på, och som legat på jag-vill-ha-måste-köpa-listan.. nämlisch..
....en alldeles egen liten Vileda SuperMocio :D
 
Hela dan får, hon arbeta
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma

här hon putsar,
där hon sopar,
så snart dom inte ropar,

det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.

- Raska på nu, dumma flicka!
Poslinskross AB. Första tallrikarna är nu officiellt kraschade...sån tur då att loppisen fortsätter imorrn... :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback