LOVE HURTS

2012-04-30 @ 07:36:17
Har alltid gillat den låten i Nazareths tappning!
Plågan liksom .....Looovee huuuurts... love scars.. love wounds..
Åhhhh, vad ont det gör....

Men först nu förstår jag egentligen vad den handlar om!! Att amma barn!!
I fasen då när mjölken rinner till och bebis inte tömmer brösten helt utan bara myssnuttar lite lagom..
När brösten sprängfyllda, stenhårda och ömmande plötsligt väger ett ton.
När man är redo att döda om något/någon råkar nudda ens bröst.

För självklart när jag undersöker saken närmare så är just låten Love hurts delvis (eller kanske helt) skriven av en kvinna nämligen Felice Bryant.
Enligt uppgift skrev hon låten tillsammans med sin man Boudleaux men vem vet kanske skrev hon den själv och delade äran men sin man...?
Lite som att föda barn kan jag tänka... vi kvinnor sköter ju faktiskt den största delen av den saken och delar sen äran med våra respektive män....
De män som mitt under en förlossning kan äta, sova, läsa snacka i telefon... eller vad de vill!!
Nej, jag ger Felice Bryant (eller Matilda Genevieve som hon egentligen heter)  den odelade äran att ha skrivit låten om mammors plågade kärlek till sina ammande barn!!!!

Vi kvinnor är helt enkelt fantastiska på att uthärda allehanda smärtor i kärlekens namn!!!
LOVE HURTS

Kommentarer
Postat av: Johanna

Amning suger :(. Hatade att amma i början då man ska amma ja typ hela tiden . Nu är det ganska ok delvis pga jag ger en flarra ibland. Har aldrig gjort ont på mig bara då de fylls med mjölk då känns det som att bröstet är mitt i ett skruvstäd medan ngn annan spänner den. Snart kan man börja med smakisar till Sixten hallelujah säger jag bara. Vill ha mina bröst för mig själv . . Ser ljuset i tunneln !

2012-04-30 @ 07:49:06
Postat av: lotta_whitlock

Ja fasiken va ont de kunde göra! Kommer ihåg att jag bet i spyhandduken när de "rann till" o nästan tjurade när bebisen började suga... Men efter ett tag blev de bättre o jag kunde t o m njuta av att ha maten med mig överallt! Lycka till! <3

2012-04-30 @ 14:13:45
Postat av: Anna

Ja, amning suger.. när det inte funkar som det ska. Får man bara till det så är det oöverträffat bekvämt :) Får se hur det blir här.

2012-05-02 @ 07:55:19
Postat av: Pernilla

Amma är svårt ...

Ja försökte med Jesper han skrek typ i tre veckor

O jag grina .... Fick panik en natt o ringde min mamma.

Men Pernilla sparka upp Fredrik , sänd iväg han till

Apoteket o köp ersättning ungen är ju hungrig !!!!!

Kan säga att både Jesper o jag sov i 8 timmar .

Men alla ja prata med på bvc sa de är baaaaaaara att amma prova si och prova så ....

Med Anton fick ja en ny på Bvc Birgitta

hon sa till mig att ge lite ersättning för han gick inte upp som han skulle

Med Hampus ammade ja bara lite varvat m flarra..

Sen kom Tvillingarna Dubbelamma ehhh nej tack

de va skit svårt flaska va bekvämt

nöjda barn och piggare mamma

Med Lova ...... Så träffade jag en finsk gammal barnmorska på Ks som visade mig lugnt o sansat hur ja skulle göra ...

Var fan va hon för 19 år sedan kan ja undra ?

Ungen sög ju så de inte gjorde ont !!! Har aldrig hänt innan .

Man vill ju liksom ha en mysig stund med barnet inte värsta pinan .

Så gör som du tycker känns bäst för dig/er

Med flaska kunde man göra de andra barnen delaktiga i matandet o myset ..

Sen kanske ja inte ville släppa ifrån mig bebisen

men de är en annan 5 a ....

Må så gott Kram Pernilla

2012-05-02 @ 22:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback