Inga problem alls med att få dagarna att gå..

2012-04-29 @ 19:04:49
... men en hel del problem med sova har jag :( och lite mer att jobba på innan amningen funkar som den ska. Ingen lyckad kombo det där med ingen sömn och en lyckad amning... får se vart det slutar!?
För att bättra på oddsen tog vi en sväng förbi KS och hämtade upp en elektrisk pump i förmiddags :)
Kul liv och inga sysselsättningsproblem what so ever efter detta.
Hade tänkt hälsa på min fina mamma på sjukhuset också, men hon mådde inget bra och orkade inte med nåt besök :( och det förstår man ju. Hade varit mysigt att få krama om henne lite bara, men jag får ge mig till tåls.
Istället sprang jag in i Solna centrum och köpte en liten munkjacka till bebben. Jag hade helt kallt räknat med vårväder och värme och hade därför ingen liten jacka :) Lite annat smått och gott lyckades jag slita med mig på min rekordsnabbashoppingraid.
Bla en ny aminings-bh :( not so funny att slänga pengar på... men imorrn är det dags för det frukade återbesöket på BB.. där man ska bedömas som matmaskin och helst slänga fram rattarna och visa vad man kan!!??
Och kan man inte, så gör man bäst i att ljuga och låtsas vara värsta mjölkkon... för annars kan du räkna med att, de (förutom tittandet), även vill känna och gärna sen föreslå diverse omöjliga manövrar du kan använda dig av för att bli en lyckad super mom som skvätter bröstmjölk vart du än går!
Urk, nej..nu måste jag gå och öva på att se värdsvan och avslappnad ut medan jag ammar med mina onda tuttar,  en ivrigt omättlig liten kille som inte tänker spela med i mammas teater och se glad, mätt och lycklig ut på beställning utan vid första tillfälle kommer att avslöja en eventuell bluff med ett frustrerat gallskrik!!
Före och (ve och fasa) ibland under matning beroende på mjölktillgång och tempo...

Efter amning (i bästa fall och förhoppningsvis imorgon på återbesöket)..

I annat fall så får jag som avledningsmanöver skryta om mina andra fina barn och deras talanger..
Benjamin, legoexperten..

Men den alldeles bedårande tandgluggen :)
Hans egenhändigt byggda legomonstertruck.

Noomi my number one bajsblöjbyterska..

Med skickligt handlag och orädd attityd och peppande tillrop byter hon den smutsigaste blöja :)
-Så gumman -Så gubben -Så älskling varvas i hennes fina lilla mun medan hon gör lillebror ren & torr.
Att hon sen fortsätter att göra sin mamma lycklig genom att istället för att skjuta bort henne nu kommer och tar plats!!
Precis som det ska vara!! En glad mamma med famnen full av barn..


Kommentarer
Postat av: AnnaCarin Andersson

Gud vad roligt. Jag känner igen mig med Vidar, gud vad dom klämde på mina bröst och slängde med bebisvidde fram och tillbaka, vid ett tillfälle minns jag att dom även tog fram tvillingamningen som förslag, ungen bakvänd under armen. My good. Amningen gick åt skogen och Mr V väger idag 18 kilo. Så kan det gå. Lycka till från oss här på utholmsvägen!!

2012-04-30 @ 11:07:07
Postat av: Anna

:D Amning är knepigt.. och proffs-tyckare på landets alla BB borde gå kurser i hur man peppar och stödjer inte pressar och stressar.

Vidde är en praktkille.

Av mina barn så är min förstfödda ett renodlat "flasklamm" och var knubbig som liten, idag är han tunn som en räka så det där med vikt vs amning/ersättning ger jag inte mycket för.

Kämpar ett tag till så ser vi vad det blir för kosthållning här sen :)

2012-05-02 @ 08:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback