Besök hos mamma :)

2012-04-21 @ 20:20:30
Imorse fick jag & Mari ett spontan-infall och på 15 minuter gjorde vi oss iordning och begav oss iväg på 9-färjan.
Vi fick lust att åka på klädbytardagen i Tappströmsskolan.
En klädbytardag som jag tidigare dissat pga att när jag sålde kläder där så stals det en hel massa kläder.
Nu åkte vi dit i avsikten att endast köpa och eftersom jag gjort riktiga fynd på andra bytardagar i år så var förväntningarna höga... Men denna gång lyckades jag köpa inte mindre än 5 klädesplagg som jag kommer att kasta pga att de var fläckiga.
De som sålde kläderna hade tejpat sina uppgifter över fläckarna ( O.o ) Lite pinsamt sätt att sälja kan jag tycka.
Särskilt som de har skyltat varje gång med att "vi säljer bara hela och rena kläder"
Inga stora pengar som jag slösat på dessa kläder så i det avseendet är ingen skada skedd.
Undrar bara hur folk tänker när de gör så där...

Efter stoppet på klädbytardagen så åkte vi vidare till City Gross i Bromma och handlade lite. Ringde till mamma och undrade om hon ville ha något handlat och det ville hon.
Handlade mammas grejer och åkte sen vidare till sjukhuset och upp till mamma.
Orkade inte ens bemöda mig att hälsa på trolltanten i sängen bredvid. Så klart är det synd om henne som ligger på sjukhus men hon inbjuder inte till empati med sitt gapiga egoistiska sätt så jag överlåter åt andra att bry sig om henne.
Mamma har under veckan som gått inte fått använda den gemensamma tv en enda gång tex.
Trolltanten har helt och hållet lagt beslag på både tv och fjärrkontroll och vägrar släppa taget.
Då hon till en början använde tv'n flitigt så ställde hon in volymen på max.
Att försöka föra ett samtal i vanlig samtalston då, var inte att tänka på.
Sen blev hon lite risigare och då blev det iaf tyst från tv eftersom hon inte orkade titta.
Att mamma då skulle få använda tv'n fanns inte som alternativ i vare sig trolltanten eller personalens världar.
Nu idag när vi var där så roade hon sig mest med att hissa sin säng upp och ner, ringa på personalen och tala om vad hon hade behov av och sitta på sängkanten med en handduk över huvudet och sparka med benen..
Melvin roade sig med att mysa med mormor och prova hennes skor.

Trolltantens säng                 Melvin testar skor               Mormor & Melvin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback