Lite stressigt blev det...

2011-09-06 @ 22:07:57
...att komma iväg idag.
Mari ringde en kvart innan färjan skulle lätta och berättade att vägen var spärrad av en lastbil som lastade balar.
Hon kunde inte ta sig förbi och undrade om jag kunde ta mig ner till färjan så skulle hon vända och åka en skogsväg runt.
Lite kärvt blev det för mig att hinna ta mig till färjan med två barn, två bilstolar, en skötväska, en badväska, en vagn och ett paket jag skulle posta...
Och jag gjorde ett tappert försök.
Lastade på mig grejorna och gav mig iväg.
Hann precis fram till korsningen där jag skulle vika av mot färjan då hon kom sladdande och hämtade upp oss. Slängde in allt i bilen och drog iväg. Vi hann!!

Men å andra sidan hann vi inte längre än till strax innan Nyckelby där vi blev sittandes och kollandes på en asfaltering....
Klockan tickade på... ett par minuter i kl 13 fick vi passera arbetsplatsen.. men då Benjamins tandläkartid och Melvins Bvc-tid var bokade till just kl 13 så kom vi en si så där 10 minuter för sent. :S

Det fick gå det med. Benjamin var superduktig hos tandläkaren. Satt och gapade snällt så vi var snabbt klara.

Lite matshopping till mamma & pappa hanns med innan vi åkte vidare mot Bromma för att handla lite sushi åt mig :).
Nästa stopp blev i Blackeberg där Rolle just hämtat Linn på dagis.
Melvin fick lite mat i sig medan Rolle packade badgrejor åt sig och Linn och Noomi & Benjamin lekte.

Klockan 16 var som sagt badtiden men vi kom iväg lite sent från Blackan och hamnade dessutom i köer :( så även till badet blev vi lite sena. Fick skynda oss att byta om och hoppa i.
Barnen tyckte som vanligt att det var supermysigt.


Lite simning, några hopp och en del dyk hann vi med.
Linn ville bada meeeera när det sen blev dags att gå upp och duscha. De får helt enkelt följa med snart igen :)

När vi kom hem vid 18-tiden var det bråttom, bråttom att laga mat till hungriga barn.
Ungspannkaka fick det bli. Snabbt och lätt.
Medan jag höll på med maten så sysselsatte Isac Noomi till största delen. Skönt!!
När maten var uppäten så fick Benjamin ha datorn en liten stund medan jag dukade undan.
Som vanligt fick stolarna placeras på bordet så jag kunde plocka ifred och slippa bli avbruten av att Noomi står på en stol, på bordet eller någon annanstans högre än jag gillar.
Benjamin fick ju så klart ha sin stol vid datorn...och det tog inte lång stund förrän Noomi klättrat upp bakom honom, bökat undan honom och gjort det bekvämt för sig.
För att öka sina chanser till att Benjamin inte skulle ropa på mig och be mig lyfta ner henne... så agerade hon ryggkliare åt sin bror...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback