Lite städ, mycket röj & en hel del utelek

2011-09-15 @ 15:34:35
När Benjamin åkt till dagis & Noomi ätit frukost så var det dags att ta tag i städning av köket som blivit eftersatt till förmån för roligare saker.
Jag tog hand om retursopor, disk, plock och rengöring av leksaker...
Noomi tog tag i ....skohyllan och rev ner alla skor... för att själv kunna klättra upp och sitta på sin nya favoritplats..

..därifrån fick jag lyfta ner henne ett antal gånger. En hel massa intressanta skor finns där ju att testa.
För att avleda henne så tog jag fram hennes handväska som hon faktiskt också tycker är intressant.
Idag måste jag också säga, att den även för mig, föreföll intressant..!!!
Däri låg nämligen....

... 290:-!!?? Hur de hamnade där är för mig ett litet mysterium...?
Störst chans är att Benjamin lagt dem där efter att han och Noomi vid något tillfälle tömt min plånbok.. vilket händer allt som oftast. I annat fall har jag själv lagt dem där och glömt bort dem...?
Får se hur många som gör anspråk på dem och vilken förklaring de lämnar som anledning till att de låg där de låg..
I väskan låg också 4 tjusiga armband som faktiskt brukar ligga där och som tillhör ägarinnan av handväskan.
Noomi tog (efter att jag avlägsnat pengarna) handväskan och gick och satte sig på hallgolvet för att leka med sina armband.
Efter en stund börjar hon gråta uppgivet och ledset.. inte som om hon har ont.
Jag avvaktar och förväntar mig att hon ska komma till mig. När hon inte gör det så går jag till henne.
Där sitter hon med ett av armbanden på sig och resterande liggandes framför sig på golvet... varav ett som hon nyss burit ligger trasigt med pärlorna utspridda..

Vet inte om hon gråter för att det gått sönder eller om hon faktiskt gjort sig illa på det..?
Hon slutar iaf genast att gråta då jag tar bort det trasiga armbandet.

När inte armbanden längre är intressanta så hittar hon en av Benjamins t-shirts som hon vänder ut-och-in på och krånglar på sig. Helt rätt blev det inte, men nära nog :)

Hon blev iaf nöjd... så pass nöjd att hon visslade en liten truddelutt :)
Sen kostade hon på sig att hjälpa till lite grand med städningen..

Som belöning för den gesten...eller kanske mest för att hon stökade till mer än hon städade så gick vi ut och lekte i en timme. Noomi ville så klart gunga.

Det tog inte någon lång stund innan hon fick sällskap...

..av en nyfiken och busig... Siri!!

Sen blev det dags att hoppa lite studsmatta tyckte Noomi..

Men inte ens där fick hon leka själv. Siri tyckte det såg allt för spännande ut för att låta bli att delta...

Jo, hon hoppade faktiskt hon med Siri :)
Tyckte väl att hon förtjänade att ha lite kul på sin namnsdag kan jag tänka.. :)
Men sen blev hon trött och la sig och vilade lite.
Noomi blev också trött och ville leka med lite andra skojiga saker.
Lite rutschkana, lite lekstuga, lite sandlåda och lite hjulkul = trampbilar och dockvagn..

...hann hon med innan det var dags att gå in och äta lunch och sova middag.
Och dags för mig att hämta Benjamin på dagis.
Nu är det dessutom dags för mig att laga lasagne till middag innan jag kanske får barnvakt och kanske går på föräldramöte på dagis.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Guuu va fin overall Söt tjejen har på sig ...

2011-09-17 @ 01:18:40
Postat av: Anna

Pernilla.

Overallen är från ett av mina favoritmärken Me Too.

De gör mycket gulligt till tjejer. En regnoverall är det :)

2011-09-17 @ 06:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback