Gudfäderna

2011-09-25 @ 22:59:49
Idag var det dags för gudfar Emil att umgås lite med sin gudson.
Biodags - Spy Kids 4D.
För att underlätta det hela lite så tog Benjamin, Noomi och jag bussen vid 9:30 in till Brommaplan för att möta Emil och Roland.
Jo Rolle var med för att stötta upp hela projektet :) ...och kanske lite för att umgås med sin guddotter.

Uppe på perrongen skiljdes vi åt. Grabbligan åkte in mot city och Hötorget för att gå på Sergelbiografen.
Vi brudar åkte mot Vällingby för att fördriva lite tid innan det var dags att sammanstråla igen för hemfärd.

I Vällingby var det jippo men ponnyridning, circusskola och annat skoj för barnen :)
Noomi fick dock nöja sig med att kolla på hästarna och getterna från Björklundshage som var på visit i V-by.
En lunch på MC Donalds fick hon också :) Chickenbits och sötsursås. Det hade hon att göra med i 40 minuter!!!
Så det var ju ett sätt att fördriva tid.. Sen sprang vi runt i en del butiker och kollade..men köpte endast två par vantar på Stadium :) Ingen shoppinglust med trotstrollet. En annan trolliknande varelse vi stötte på var denna..


När klockan slog 13 så drog Noomi och jag iväg med tunnelbanan in till city vi med, för att möta grabbarna.
Vi kom ganska lagom till att bion var slut och möttes av en glad Benjamin :)

Han hade haft jättemysigt med gudfäderna/morbröderna även trots att han inte velat använda 3D-glasögonen förrän på slutet och mest för att han blev mutad med en peng ;)
Jag tror att den odelade uppmärksamheten och sällskapet betydde mycket mer än filmen!!

Då det sen var ca 1 timme och 40 minuter tills vår buss skulle gå ifrån B-plan så gick vi en sväng på Sergelgatan.
På H&M köpte jag två tröjor till Benjamin och lät Rolle & Emil jaga barnen runt butiken medan jag köade till kassan.
De hade att göra mina kära bröder både i butiker och på gatan ;) då de fick göra skäl för gudfadersskapen och umgås så där genuint och äkta :)
Springa, springa, springa :D

Rolle, han valde att stanna kvar i stan då blev dags för mig att åka för att hinna med bussen.
Skulle till Gallerian hette det.... jo, jo jag hajjar nog!!
Han ville helt enkelt ta en annan tunnelbana än mig och barnen, den stackarn :P
Han hade ju till skillnad mot Emil fått göra oss sällskap hela vägen till B-plan :D

Vi kom iaf fram i så pass god tid att vi hann handla glass i Pressbyrån och ta med på bussen!! Får man det egentligen?? Har för mig att det brukar sitta förbudsklistermärken längst fram i bussen...?
Denna hade dock inga sådana märken.. och ingen sa nåt..



Himla bra idé det där med glassen!!! :) Noomi var fullt sysselsatt till Träkvista med den och satt sen och jäste iaf till Nyckelby innan det började klia klätterapslemmarna och jag blev lekledaren som såg till att hon trodde hon klättrade fast hon i själva verket satt kvar i sätet... Ja, det är just så komplicerat som det låter!!!
Vill ni veta hur det går till så sätt in 150:- på mitt personkonto och anmäl er till brevkursen "Avancerad stillasittandelek till minimalt ljud".
Vid färjeläget tog min ork slut.. då Benjamin slocknat mot min arm samtidigt som guttaperkan i mitt knä var outtröttlig. Då blev det time out och sidbyte.
Placerade Benjamin i vagnen eftersom det skulle bli för tugnt att bära honom hem från bussen...under tiden..eftersom jag var tvungen att ställa ner henne under manövern..så slank Noomi iväg längst fram i bussen och stoppades precis från att kliva ut genom den öppna dörren av Therese som satt lite längre fram... :S
Gaaaaghhhhh....vilket tempo den ungen håller!!
Vid avstigning stoppade jag även ner henne i vagnen för att snabbt ta mig hem...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min mobil behöver pengar

2011-09-25 @ 23:09:36
Postat av: Anna

Jessie.

Min själ behöver näring och min kropp behöver vila...

Var det nåt mer? ;)

2011-09-26 @ 21:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback