Dagen som bara försvann..

2011-09-14 @ 22:24:49
Segade lite på förmiddagen och fick just inget vettigt gjort.
Efter att jag hämtat Benjamin på dagis, införskaffat en bussremsa åt och Isac och vinkat av honom så satte dagen fart..
Mari kom hit desperat efter att hennes arbetsplats gjort ett utkast till ett medlemsutskick med ett foto på henne där hon var höggravid.
Hon ville ha hjälp att ta en nytt foto som de istället skulle få använda.
Jag spände upp en gammal pappersduk på källardörren och hade henne att ställa sig framför..
Bilderna blev så här..



Bättre än de arbetsplatsen hade och godkända av Mari :)

Därefter blev det en biltur för att hämta upp Erics dator.. och en snabbtur till outleten i Vinsta för att kolla om det fått in nåt nytt eller bara försökte kränga de gamla klädtrasorna som blivit kvar från förra veckan..
En hel del tjej/damkläder hade tillkommit...

Hem igen och röja lite i hall och kök utan att åstadkomma någon nämnvärd förbättring, tyvärr :(
Noomi var ovillig att samarbeta.
Tänkte att jag kanska skulle försöka mig på att titta lite på tv, men jag förstår varför jag aldrig gör det...
Noomi sitter inte stilla en sekund utan röjer runt och vänder upp-och-ner på allt hon hittar... dessutom fördröjde det hennes sänggående med sura miner som följd..
Så jag tar nog det där med tvtittande när hon sover och jag är vaken...vilket inte kommer ske ofta.

Men det var nog hur som helst himlen som bjöd på den häftigaste underhållningen i kväll :)
En megastor svart molnmassa drog snabbt in över himlen och la sig som ett lock över oss...
Plötsligt så blev himlen svart.. och dagen bara försvann...



Från den ljusa skärvan och bort mot höger var det ett enda stort, mörkt moln, så långt ögat kunde se...
Som om någon drog ett tjockt grått täcke över himlen. Mäktigt var ordet :)

Kommentarer
Postat av: JOhanna

Flera olika personer har fått sin bild på mörka molnet insatt på aftonbladet.se. Se länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13626125.ab



Skicka bilden som mms till 71000 så kanske den hamnar på aftonbladet.se ?? Vore kul!! // Johanna

2011-09-15 @ 16:52:16
Postat av: Anna

Hej, hej :)

En mäktig känsla var det att se molnet snabbt täcka himlen hur som helst :)

De har säkert redan en massa bilder på det på Aftonbladet, men jag får väl vara lite snabbare en annan gång. Kram

2011-09-15 @ 21:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback