Barnfri men trött ändå

2011-09-09 @ 22:28:18
Idag erbjöd sig Mari att passa Benjamin & Noomi medan jag skulle åka och handla med Majki.
Supergulligt av henne :)
Vad hon då inte visste när vi åkte vid 11 var att vi inte skulle återkomma förrän vid kl 19.
(Det visste inte vi heller ifs)
Kanske hade hon tvekat lite då...? ;)



Medan Mari & barnen roade sig hemma så gjorde vi vårt första stopp på Ekerö där Majki skulle in i sportaffären. Där stannade jag & Wille i bilen.
På Ekerö hämtade vi också upp Jessie.

Sen var det dags för mig att visa Majki till outleten i Vinsta. Det var mycket sämre med fynd denna gång. Det var rätt urplockat.. :( Men lite strumpor och tröjor hittade jag.

Nästa stopp Coop. Där handlade jag lite förbrukningsvaror och Majki ett par vinterstövlar till William.

Därefter tog vi en sväng till Vällingby C. Jag köpte lite vantar och mössor. (till Noomi & Melvin)
Sen fick Noomi ett par jeansleggings och en mysig leopardoverall med små söta öron :)




I V-by fick vi också sällskap av Millan som hängde med oss runt i olika butiker.
Hon skulle med hem och sova över.

Hemma väntade 3 uppspelta barn, en glad med sliten syster och 3 halvsega tonåringar. Alex var nämligen på visit.

När stojet och stimmet lagt sig lite så tyckte Isac & Alex att det var dags att käka lite. Isac stekte sin paradrätt - bacon & ägg. Alex var nudelsoppesugen och fixade det. Rätt hungrig var han.... :)

Vi hade ingen skål som passade hans portion så det fick bli degbunken :D

Fina Alex ville sova kvar och det fick han så gärna.
Lite senare dök en annan söt liten tonåring upp...nämligen Therese...som också skulle sova över :) Mysigt!
Men sen visade det sig att det dykt upp något som lockade och drog åt andra hållet så tjejerna begav sin in till Ekerö för att "hänga" och istället sova hemma hos Tesse :)
Det gäller att hänga med i svängarna och vara flexibel :P

På det hela taget kan man ju säga att jag haft en lyxdag... fått umgås med äldsta dottern, svägerska och brorson plus en liten stund även Millis. Men likväl sitter jag nu här och är...ja, just det... TRÖTT!!
Blir till att gå och sova lite nu då. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback