Lördagsnöjet

2011-10-22 @ 23:27:36
Är fortfarande inte i form och skulle helst om jag fick välja bara ligga i sängen och vänta tills allt kändes bättre.
Men å andra sidan skulle nog inte så mycket bli bättre då gissar jag...

Igår deltog jag i en planeringsdag på jobbet trots att jag inte har börjat jobba ännu och inte avser göra det heller på ett tag. Det var faktiskt rätt så kul :). Mycket tjafs och olika åsikter som kom i dagen. En helt del diskussioner blev det kan jag säga. Men förhoppningsvis kommer det bara gott ur det i längden. Saker som behövde sägas och saker som behövde förändras. Sånt är alltid bra!!

Idag var det dags att fira min kompis Ann som fyllt år den 6:e oktober och hennes son som fyllde år den 20:e.
Lika seg som jag varit den sista tiden var jag även idag... allt kändes så stort och oöverstigligt.. bara det att leta fram kläder åt oss kändes helt enormt, otroligt jättejobbigt. Köpa presenter, lyckas samla ihop alla och placera oss i bilen kändes likställt med att packa ner hela hemmet i kartonger ungefär...

Usch, ja motigt var det och motstånd möttes från oväntat håll. Isac, som känt Rasmus sen han föddes, och som han under åren umgåtts både flitigt och lite mindre flitigt med, skulle helt plötsligt inte med!!?? Eller han sa inte det, men han sa inget annat heller förutom -öhhhh, dra...jag har ont i huvudet. Han varken svarade på frågor eller låste upp sin dörr. Så iväg for vi utan honom. På Ekerö plockade vi upp Jessie som hängde på iaf.

Vi tog en sväng inom Bromma Blocks och köpte lite presenter och körde sen vidare mot Sollentuna. Väl där så kändes allt jättebra och jag är glad att jag tvingade iväg mig/oss. Trevliga människor och god mat bjöds det på. Sen att vi inte blev kvar så länge hade ju sina naturliga orsaker. Två små rastlösa barn som uppförde sig väl men som tröttnade snabbt och ville hem fick avgöra vår hemgångstid. Mysigt iaf att vi tog oss dit!!!!

På hemvägen så smet jag inom till mamma på sjukhuset trots att besökstiden precis löpt ut. Fick ringa avdelningen på porttelefonen och tigga mig in till mamma :). Hade ett giltigt alibi. Hade nämligen tagit med hennes nytvättade, nystrukna skjorta. Jättemysigt att få pussa lite på mamma och se att hon blivit lite piggare sen sist! Och bara de minutrarna var värda allt fix, don och resväg :)

Allt som allt en bra dag!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback