Utflykten igår..gick till Ösmo & Tungelsta

2011-05-29 @ 23:14:05

Jessie som sovit hos sin far skulle komma hem igår.
Mari & jag fick för oss att vi skulle ta alla barn, Benjamin, Noomi, Melvin & Evelyne och åka dit och hämta henne samtidigt som vi skulle passa på att besöka kusin Jimmy med familj.
Nu när vi var så många som skulle åka så tog vi vår bil eftersom den är 7-sitsig.
Vi lyckades lasta in en tvillingvagn och en enkelvagn, 4 barn, oss själva, 2 bärbara dvd's, diverse skötväskor och annat smått och gott.




Ändå hade vi en sittplats kvar till Jessie.
Men det visade sig när vi närmade oss Tumba att Jessie ändrat sig och skulle stanna hos pappa en natt till.
Mari som hade läst kusin Cathrines status tyckte vi skulle besöka Ösmo marknad.
Jag var lite tveksam då jag tyckte det var lite för långt att åka, men gav mig eftersom Mari var den som höll i ratten.
Själv var jag parkerad längst bak med full sikt och på armläng avstånd från alla barn (njaa, kanske jag fick sträcka mig liiite längre ibland än vad bältet tillät..)
Jag lyckades bra med min uppgift (med lite avledande hjälp av dvd'sen.

Benjamin kollade Shrek & tjejerna växlade mellan Shrek & Pororo) och vi tog oss till Ösmo marknad utan gråt eller tandagnisslan. Melvin var nöjd med att kolla in mig :)

Vi tog en sväng inom Mc Donalds drive thru för att förbättra våra odds.
Väl framme på marknaden for vi runt bland alla stånd, men hittade inget värt att köpa.
Förutom Benjamin då som köpte en vindsnurrekäpp vars handtag var fyllt med små godiskulor, en heliumballong i form av en mc, en klubba och en ödla i skumgummi :)
Sen gick vi till "nöjesavdelningen" med karuseller, hoppborg och annat.
En biljett till en åkattraktion kostade 35:- och det var bara skitgrejor.
Köpte två biljetter iaf så Benjamin skulle få testa nåt..
Han valde att åka ett litet tåg som tuffade fram på en bana..


Sen hoppade han en stund i hoppborgen..

..medan Evelyne åkte rutchkana med farmor..


När vi tröttnat på marknaden så begav vi oss till bilen för att åka tillbaka mot Tungelsta och familjen Engström. Jimmy, Madelene, Rasmus, Lina & Jesper.
Där blev vi bjudna på hemmagjord rabarbersaft och te på egenodlad mynta :) Gott var det!!
Benjamin och Jesper for runt och lekte upptäckare medan vi andra satt och snackade och fikade.
Trots att det var så trevligt så var vi efter ca 1.5-2 timmar tvungna att börja färden hemåt.
Klockan började ticka på. Besöket i Tungelsta gör vi gärna om inom en snar framtid men hoppar då gärna över marknaden i Ösmo som var skittrist och sunkig.
Ösmo annars är ett mysigt ställe som man gärna kan besöka, men hellre då det inte är marknad.
En trevlig dag även om vi alla nog var lite (mycket) trötta då vi ramlade in hemma runt 21-snåret :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback