Räcker det inte nu???

2011-05-23 @ 00:11:10
Dagen som började så bra övergick i katastrof!!!
Millan som var barnvakt åt Wilda & Simon kom förbi och lockade med sig Jessie, Noomi & Benjamin på promenad.
Då passade jag på att börja fixa i rummet som ska bli Benjamins...
Jag spacklade lite på en vägg och gav mig sen på nästa som hade fått några konstiga bubblor i färgen.
Jag tog en spackelspade och punkterade en bubbla och genast började hela rummet lukta som en gammal jordkällare och min hals började klia och krympa.. Jag fick jobbigt med andningen.
Tog tag i fliken av bubblan och drog..en stor del av väggen kom fram och en hel massa svartmögel!!!!
Förstod då plötsligt varför jag för drygt ett år sen fick astma som sedan spökat då och då.
Förstod varför jag haft så jobbigt med andningen när jag gått och lagt mig.... Fy f-n!!
Har ingen aning om varifrån fukten som skapat mögelväggen kommer.
Har haft fullt upp hela dagen med att släpa ut grejor, tömma rummet och förseglat det.
För att få plats med alla saker blev jag dessutom tvungen att tömma källaren.
Som tur var fick jag hjälp av Mari, Millan, Jessie, Eric, Andreas, Majki & Ulrika.
Majki tog hand om Noomi & Andreas & Ulrika tog hand om Benjamin så de slapp befinna sig i mögelstanken.
Jessie & Millan passade också Noomi & Melvin i omgångar så Mari och jag kunde bära och bära...
När de små var utlånade så hjälpte Millan och Jessie också till att bära grejor.
Nu på kvällen fick jag hjälp av Eric att bära in grejor i den nystädade källaren.
Nu ska jag ta dubbe ldos astmamedicin, duscha och försöka sova en stund innan jag ska fortsätta röja och ringa försäkringsbolaget i morgon. Här kommer lite bilder på mögel och röra.
Bilderna är kass skärpa då jag testade Rolles trick och fick igång min älskade kamera som INTE var sitt gamla jag...




Orkar inte mer...... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback